Hane finnes för parning
Nu har min älskade hane Freedom blivit 3år gammal och jag tycker det är dags att han blir pappa nu så jag har något efter hans farmor Molly. Har själv ingen passande hona och vill inte köpa någon ny eftersom jag ska ev ska flytta till hösten. Då är det tänkt att jag ska ha Freedom, min "gamla hona" och den nya lilla kaninen då. Har två hanar till salu därför. Ska fixa en tråd till dem.
Men iaf Freedom är en svart hane med mest dvv i sig. Några procent lejonhuvad dvv och lite som är okänt. Men han är 75%dvv iaf. Han är född här hemma hos mig. Är en otroligt trevlig och social kanin. Hade egentligen tänkt att hoppa me honom men mitt intresse finns inte riktigt.
Honan får max väga 4kg. Färg eller ras spelar ingen roll. Dock ej hermelin då jag har så dålig erfarenhet av dem jag har haft. Honan måste såklart vara snäll och trevlig. Jag bor i Blekinge men kan ta mig till Stockholm. Bor du någon annanstan så hör av dig ändå så kanske vi kan fixa något.
Den enda jag vill ha som betalning är en unge en hane som jag själv vill välja ut. Jag vill alltså har första tjing. Freedom blir nöjd om han får en morot. Självklart hjälper jag till att hitta nya hem till ungarna och ev ha någon hemma om det blir många kvar.
Freedom stam
Mamma: Clara blå
Morfar: Stambe japantecknad
Mormor: ? svart
Pappa: Bamse viltgul manteltecknad
Farfar: Josef albino
Farmor: Molly viltgul brokad
Ursäkta bilden är på när han är ganska ung men har ingen bättre. Kameran funkar inte som den ska.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Finns det verkligen ingen som vill låna honom?
Gud vad söt
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#2 Tack så mycket. Men som sagt ganska gammal bild. Dock är han nästan lika söt nu utom på sommaren så är han ute så mycket så då blir han brun. Inte riktigt lika vackert.
Ett tips? är att du lägger in honom i "Avelsdjur utlånas". Länk finns i den nålade tråden "Viktig info".
#4 Han är med där men med en annan bild. Behöver bättre men ja det får bli så som det blir. Bild är ju egentligen ingenting emot hur den snyggingen ser ut i verkligheten.