Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 897 ggr
mla0826
2

Blir arg!!

jag blir förbannad på människor som skaffar kaniner utan att tänka på att man ska ta ansvar. det är en som skänker bort pga tidsbrist sina fem kaniner med burar och två av kanienr är ungar som är 5 VECKOR gamla, de är ju alldeles för små!!! hur tänker man ??!!! Skrikandes tror inte att denna person har läst på om kaninavel och sånt, jag skulle gärna vilja köpa alla dem men har inte plats :(

svartkanin
6

Hlr med! Det gäller inte bara alla sina kaniner, utan folk som säljer sin "lilla älskling" pga tidsbrist och sedan 2 mån senare skaffar sig en ny!?!

Tänk efter INNAN ni köper kanin!!!

Urk, blir så irriterad på dessa människor. Alltsammans är ju på djurens bekostnad…

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

BusBella
0

Jadu, det finns så många människor man blir arg på, man orkar nästan inte bry sig längre.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Dipsie'n'Poo
0

Det var den annonsen som fanns på Blocket va?
Såg den också. Hoppas bara att de skrivit fel… (svårt skriv-fel dock)
Tänkte också ta dem, då man blev så arg. Plus att de var bortskänkes.

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

LMTninis
3

håller med, sg en annons inne på ica för ett tag sen, nån som skulle sälja sin 4 åriga kanin bara för att ha plats med en kaninunge. Hur kan man byta ut ett djur så?

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

mla0826
0

#3 japp det var den, hoppas värkligen att det är stavfel

#4 ja, finns de som har en kanin som ett slags gosedjur typ som man kan slänga bara för att man har blivit trött på den eller för att den är inte lika söt längre

annalinderholm
0

Blir också så irriterad!!

Man får ta sitt ansvar och visst att man kanske vill sälja sin kanin pga av tidsbrist eller hitta ett bättre hem åt den. Men när man bara säljer hur som helst eller skänker bort utan tanke på vart kaninen hamnar.

Önskar att man hade plats för alla dessa kaniner. Tycker så synd om dom.

Man borde faktist se framåt och veta om man har tid för kaninen.

Skulle aldrig lägga ut annons på blocket om jag skulle sälja någon av mina kaniner. Man vet ju aldrig hos vilka idioter den kan hamna hos!

usch

KaninPiggelin
0

Precis. Det krävs ansvar och planering, själv planerar jag hela min vecka året om för att det ska bli så bra som möjligt för mina ninisar att komma ut på dagarna,hoppträna o.s.v.

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

annalinderholm
0

#7 Precis! Har mina innekaniner ute hela tiden när jag är hemma. Samt min utekaniner får springa av sig några timmar om dagen. Men blir lättare till sommaren.

Vintern är ju ofta en tråkigare tid. Jag själv älskar när jag får släppa ut mina i rasthagar/sele när det är grönt ute :)

saga97
0

man ska tänka efter inan man köper djur i huvud taget till och med fisk många tror också att det bara är att köpa en glasburk och en fisk TÄNK INNANSkrikandes

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

mla0826
0

bara för att djur kan inte prata och försvara sig betyder inte att man kan använda de hur som helst de kräver ansvar de är levande varelser, tyvärr finns det de som kan/vill inte inse det ://