Bebisar i magen?
Hejsan! Gizmo väntar ju eventuellt ungar, och eftersom det inte var planerat är jag helt oförberedd.
Gizmo ligger/sitter på sin sovplats hela tiden. Hon har legat där hela dagen och är jätteslö. I vanliga fall är hon ute och skuttar i utehagen hela tiden. Är det ett tecken på att hon är dräktig? Tycker att hon inte borde bli trött såhär tidigt..
Kan jag fortfarande lyfta henne eller bör jag göra det så lite som möjligt, för säkerhetsskull?
Och sista frågan ;) Gimzan skuttar ju ut och in genom fönstret till lekstugan, kan det vara skadligt för bebisarna att hon hoppar så mycket? Kanske inte nu i början, men senare..
På bilden är det stubben som gimzan skuttar upp och ner för dagligen..
du ska försöka lyfta henne så lite som möjligt.. de andra frågorna vet ja inte riktigt…

har hon börjat bygga bo? dragit päls från magen? gått upp i kilo?

Nej, hon blev parad den 16 så det är nog lite tidigt för det :)

#3 aha haha! okey :P

Tror inte att det är pga ungarna hon är trött, är nog något annat ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

ja, du har nog rätt.. men det är konstigt, för hon brukar vara så pigg och sprallig :) Om hon inte är dräktig kan det ju ha med brunsten att göra..

Moses har också perioder då han är jätteslö. Tror inte det är någon fara med henne iallafall.

Hampus har också såna perioder. Så det är nog inte för graviditeten ;)
Efter 4 dagars dräktighet så beror nog inte tröttheten på dräktighet. De börjar vila mer ung runt den sista veckan, men alla vilar inte märkbart mer trots dräktighet. Du kan lyfta kaninen normalt, och det är inte farligt att den skuttar på i hagen.
Är hon brunstig så kan det tyda på att hon inte är dräktig, få honor brunstar när de är dräktiga.

#9: Tack för svaren. Det jag menar med att tröttheten kan bero på att hon brunstar är att jag inte vet om hon blev parad eller ej. Då kanske hon brunstar fortfarande :) Har ju varit med om att hon blev sådär slö en gång förut under brunsten..