Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 995 ggr
Eliinn
0

Utställningar, hur funkar det?

Är nybörjare när det gäller utställningar men skulle gärna vilja ställa ut min rexkanin, han är utställd tidigare så det är matte som är nybörjare.

Gick in på kaninavelsföreningens hemsida och såg att det är en utställning i Västmaland där jag bor 17 mars men tänkte fråga vad som menas med att det är en länsmästerskap, riksutställning och klubbmästerskap, det är länmästerskap den 17 mars. krävs det nå speciellt för att man ska få anmäla sig till respektive, eller får vem som helst anmäla sig? :)

Hoppas ni förstår vad jag menar :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

[Wera]
0

Du ska vara medlem i SKAF, sedan skickar man bara in en anmälningsblankett och pengar till ett konto (allt står ju på hemsidan) Glad

Dock vet jag inte vad alla benämningarna betyder…

Eliinn
0

Jo det har jag förstått :)

Det var alla dem där benämningarna jag är osäker på :)

/Elin

Lina R
0

Länsmästerskap = bara medlemmar inom det länet kan anmäla sig. Tävlingen räknas inte för poäng till olika årstävlingar inom riksförbundet (bästa utställare etc).

Riksutställning = Alla medlemmar inom Sverige kan anmäla sig. Tävlingen räknas till poäng för årstävlingar.

Klubbmästerskap = Bara medlemmar inom lokalklubben kan anmäla sig. Tävlingen räknas inte till poäng för årstävlingar inom riks.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Eliinn
0

okej, tack! :)

/Elin

Eliinn
0

Såg att sista anmälningsdagen är den 27 Februari och jag är inte ens medlem  i skaf och antar att jag inte hinner bli det innan sista anmälningsdagen går ut?

Så typiskt när det äntligen kom en utställning i närheten.

/Elin