Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1682 ggr
[Juliaost]
0

Hane sökes i lkpg för parning

Har länge gått i tankar om att para min dvv hona och nu bestämt mig för att det är det jag vill göra. Hon är en 8månaders tjej med världens bästa temperament. Hon är viltgrå mantlad. Inlägg om att jag ska tänka igenom detta längre undanbedes, jag har gjort det och nya hem finnes redan i form av en drös yngre kusiner och annars har jag möjlighet att ha kvar de hos mig. Då jag enbart vill ha ungarna till kel så söker jag en hane med ett lugnt temperament, gärna en riktigt gosig kille som matchar min gosiga tjej. Hanen ska såklart inte vara större än min tjej. Gärna en hårig kille, Teddy/löwen/lejonhuvad dvv eller annan dvärgras. Julia

Zvintos
0

Har du kollat bland de avelshanar som utlånas? Finns särskilt samlingstråd för det. Glad

CorneliaAndersson
0

lkpg- är det en förkortning för lind/lid-köpning?? :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Juliaost]
0

Varken Lind- eller Lidköping, utan Linköping. Tänker inte på att de kan betyda fler olika när man sälj bara vistas i en av städerna med den förkortningen ;) Okej får leta reda på den tråden då, är ny här så har litedålig koll ;)

CorneliaAndersson
0

oj, jag menade linköping x''D skriver så snabbt så jag inte hinner kontrollera det riktigt x''D

Synd att det är en bit, jag bor i Norra Skåne och har 2 fina hanar. En viltgrå och en Blå Zobel (hermeliner) Men det är ju som sagt en bit och kanske ingen sträcka man åker ''bara för att para kaniner''

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Juliaost]
0

Vad synd! Nej det är ju tyvärr inte det, annars hade det vart väldigt bra :)

kaninjosse
0

Har en blå dvv hane i Nkpg :) Alfons, se hemsida: http://bunnygarden.weebly.com/

[Juliaost]
0

Åh han var helt bedårande! Hur skulle man gå tillväga vid PARNING. Lånar du ut eller lämnar jag ut. Och pris osv.. PM:a mig gärna!

michellekrantze
0

Har en hermelin/dvärghare korsning :)

Han ser ut som en hårding men är värsta mjukisen, lite mesig av sig - sitter hellre i knät än går på hala golv. Han är vänlig och gillar att bli klappad i pannan och kan då ligga och gnissla tänder länge MEN på hans villkor. Han vet vad han vill, knuffas bestämt med nosen om han är på utfosknings humör och man försöker hålla fast honom. Han pussas hela tiden, riktig pussgurka. Orädd för hundar.

Han är svart otter mantlad, alltså svart/brun/vit.

Bor i Linköping.

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns

[Juliaost]
0

Michelle st hade ju vart perfekt! Du bor väl också i Tannefors? Julia Östberg här, går på Vreta i Saras klass ;)

[Guldvingens]
3

Man bör ju dock inte para två stycken mantlade då det ger 25% vitscheckar (ungar som får problem med magen och ofta dör unga).

michellekrantze
0

NEMEN! satt precis och funderade över hur många julia östbergar det finns i linköping! kul :)

[linneasandberg]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en hane här som är lejonhuvad! färg och teckning är gul/svart japantecknad :) ej stamtavla men är duktig på hoppning :D

du kan kontakta mig på mail om du är intresserad ;) du kan få en bild på han! :D mail: theodor98@hotmail.com

kaninjosse
0

Du har fått pm!

michellekrantze
0

hennes kanin ligger ute på blocket så är inte så aktuellt längre!

Katti
0

Jag har flera hanar. Titta på www.skullebo.se/avelsdjuren.html. Bor i Rimforsa!

[Airo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Synd att du bor en bit ifrån , men man kan ju alltid skriva ifall Glad . Har min underbara dvärgvädurs hane , viltgrå , här hemma . Ett underbart temperament som jag själv skulle vilja ha en liten unge ifrån .

Han har aldrig bitit , utan pussas bara - pussar allt och alla även om han inte träffat personen tidigare .

Väldigt lugn , kelig , lojal och social utav sig och kommer när man ropar om han är ute i trädgården - han kan gå löst - , och han springer inte längre än 1 bit ifrån personen , blir det längre så stannar han och väntar . Han är med andra ord som en hund .

Otroligt känd för sin charm och är en riktig stilig hane .

Han är född 2008 , han börjar bli gammal .. Flört Zorro heter han , och han har stamtavla - utställd på 92p , dock som 6 månader och inte reggat . Han finns i Ljung/Herrljunga , Västra Götalands län .

michellekrantze
1

Hon ska sälja sin hona, den ligger ute på blocket.