Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 687 ggr
[Ai-chan]
1

(K) Dvv rex el rexbärare...

Inte för att jag ska köpa någon, men bara att jag kom på tanken när man kollade runt på alla söta kaninungar  "Kanske man skulle skaffa en obesläktat hane" (och kom även på att den där kaninburen står tom nere i källaren - jobbigt värre!)…  (nog att jag kommer att para min hona om några månader o få ungar där, men man vill också ha kanske en liten obesläktad hane som man kan andvända i framtiden)

Så då blev man ju lite nyfiken på om det kanske finnas någon, lixom den dära kaninen, eller kommer att finnas kanske mot våren/sommaren. En liten bäbis. Fast jag säger nej nej nej hela tiden till mig själv. Men kolla lite gör väll inget? =)

Men nu så undrar jag ändå lite försiktigt och drömmande om det finns eller kan finnas i framtiden en dvv rex eller rexbärare med stamtavla (så såklart wienerfri). Kommer att ställas ut, gå som avelshane och sällskap. Kommer att bo inne, då jag bor i en lägenhet. Jag råkar finns i Bollnäs som ligger i Hälsingland, är utan körkort och svårt att ta mig någonstans. Men Gävle, Söderhamn kan jag ta mig till. Och kanske andra ställen som är i närheten. Transport kanske går att ordna annars?

Och färger då, det mesta är intresserande. Men zobel, siames,  viltgul, isabella, japantecknad, havanna, bourgogne, otter, mm. Är väldigt intressant med. Ej blå då min lill tös är blå. =)

Och såklart efter friska och sunda föräldrar som även ser bra ut. Föräldrarna eller någon får även gärna vara utställd.

Gha… Nej nej nej nej nej…

…. men kollar lite, bara lite, ändå lixom… :) 

(jobbigt att bo själv och ingen som säger ifrån)

Skicka gärna bild och gör det lite svårare för mitt nejjande!

Min skrutt och hennes linjer: http://www.freewebs.com/anniesdjur/kaninen.htm

[Djurlinnea]
0

Kommer få en kull med dvvrex och rexbärare i mitten av april om parningen lyckas.

Blå och svart vet jag säkert att det blir. Sen beror det på vad som finns bakom föräldrarna.

Till utställning!

Finns dock i Norrbotten.

[Ai-chan]
0

Okey, finns det någon hemsida eller något med mera information om föräldrarna? =)

[Djurlinnea]
0

http://tallbarrenskaniner.weebly.com/

Under planerade kullar finns info om båda föräldrarna.

Emi´s Usagi
0

Hej får både dvv rexbärare och dvv i rex, satin och satinrex nu i vår med första kull om en vecka. Kommer i färgerna manteltecknade japaner, siames japaner, vitörade madagaskar, viltgul med mera: ) under våren. Checka www.123minsida.se/emisusagi kontakta mig om du är intresserad: )

[Ai-chan]
0

Ska kolla in =)

#4 Lite ot, men men, intresserad utav Japan?? ^^ Tänkte på ditt nick. =)

Skogsdalens
0

Synd att det är med stamtavla du söker, jag kommer nog få några som inte är wienertecknade, men ingen stamtavla på dom.. Dessutom finns jag i Söderhamn ;) Lycka till med sökandet!

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

Emi´s Usagi
0

Jag kommer få rexbärare med stamtavla wiener fria nu till våren: )

[sstorm]
0

Om du ska para dem borde du satsa på en färg som passar till blått så kommer ungarna kunna avlas vidare på =) Bara ett litet tips?!

[Ai-chan]
0

Vilka färger är det som passar till blått? =)

[sstorm]
0

Av de du nämnt så passar inte viltgult (du kan få viltisabella i längden), bourgogne (samma där, viltisabella), siames och zobel får ju ofta väldigt dålig teckning om man parar med enfärgade djur, men de blir bara godkända färger

Havana kan dessutom ge egern i längden och de är inte godkänd på rex päls heller.

Sen beror de ju på vilka färger du vill få i kullen, de blir ju mest svart om din hona inte har anlag för andra färgen än blått =)

[Ai-chan]
0

Kan även tänka mig att köpa en liten äldre hane, och även en dvv. =)