Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 918 ggr
[MiniPim]
0

Tips på pellets?

Hejsan svejsan.. Jag har kommit fram till att byta pellets till kaninerna. Har ni någor pellets som rekommenderas? Mina kaniner gillar inte denna pelletsen jag har nu..

CorneliaAndersson
0

Vilken har du?? :)

Jag har Svenska Foder Djur & Natur (Blå påse) ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Fridaaaa
0

har samma som #1, svenska foder, kanin&marsvin, toppenbra tycker jag. Mina fungerar bra på det:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CorneliaAndersson
0

Mina fungerar också bra på det förresten ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

mlinz
0

Jag blandar Edel och Rabbit Royal, mina äter med god aptit :)

Mollle
0

Fodrar min 4mån hane med Selective junior rabbit. Ska snart byta över successivt till "vuxenpellets" Är mycket nöjd med fodret som har högt fiberonnehåll och håller magen i trimm :) Vad jag har sett verkar fodret finnas i tre varianter, Young rabbit Rabbit Mature rabbit Nackdelen med fodret är väl kanske priset.. Betalade senast 49kr för 350g Men eftersom jag bara har EN kanin att fodra så spelar det ju mindre roll. Han får ca en matsked x 2 och äter hö för resten så kan kostar väl ca 5kr/ dag ca :) Har en kompis som är veterinär som hjälper mig rida min häst en dag i veckan och hon hade bara positivt att säga om sammansättningen i Selective- fodret. Alltså tummen upp för Selective! http://www.lupus.se/templates/group.asp?GroupGuid=702

[aammE]
0

VERSELA LAGA CUNI PRO!!!!!!!!!!!!!! Det är MYCKET bättre än det som de andra har rekomenderat. Kolla innehållet och jämför.

Fridaaaa
2

#6 Man kan ju inte säga att det är bättre, beror ju på vad kaninerna fungerar på. Alla kaniner kan omöjligt fungera på samma foder…

emelieringstrom
0

Använder samma som #1 =)

[aammE]
0

#7 Men det är ju värt att testa, fungerar det inte så får man väl byta till ett sämre foder.

[_hsleiufhbtv]
1

Jag blandar svenska foders djur och natur med Rabbit Royal. Ska om någon månad även blanda i örtfoder och lucernpellets.
Detta är den optimala blandningen för mina kaniner Glad

Fridaaaa
3

#9 Du kan ju fortfarande inte säga att andra foder är sämre? Och att det du rekommenderade är bäst.

[ÖstergärdetsKaniner]
2

Jag har Svenska foders kanin & marsvinspellets blandat med Rabbit royal, vilket fungerar utmärkt för mina kaniner Glad

[_hsleiufhbtv]
2

#6 Precis som frida säger är ju det helt olika från kanin till kanin. Jag hade faktiskt det när jag bara ägde en, och jag säger aldrig igen. Han magrade snabbt över ryggen, och sen jag införskaffade detta foder jag har nu har han enorm aptit och jättefint hull. Så det är inte "bäst", eller jo, kanske för dig. Men det finns många kaniner här ute som inte kan äta den maten. Jag ger det aldrig igen iaf.

[MiniPim]
0

Tack för alla tips?, mina kaniner har nån slags marsvin och kanin pellets.. Kan inte namnet ^^