Nu är jag tillbaka!
Hejsan på er!
Nu är jag tillbaka efter en underbar vecka i Polen med alla nior i min skola (6 klasser) Huvudsyftet med resan var att besöka koncentrationslägren i Auschwitz och Birkenau och det var riktigt riktigt tungt.
Har även shoppat, ätit gott på restaurant varje kväll, bott på sunkiga vandrarhem och mysiga hotell, åkt buss i sammanlagt två dygn och dansat en hel natt för att sedan sitta under en filt klockan halv fem och titta på soluppgången på båten hem till Sverige.
Kan lägga upp lite mer bilder sen när folk har skickat några till mig (jag glömde såklart kameran hemma..)
På bilden står jag på järnvägsspåren i Birkenau, ett enormt läger där man höll människor fågna innan de skulle mördas brutalt genom kvävning, misshandel eller skjutas/gasas ihjäl. Trots att det var så fruktansvärt tror jag ändå att det var nyttigt att se att det verkligen har hänt. Jag vet inte riktigt vad jag gör på bilden, var antagligen inte beredd på att någon skulle knäppa kort på mig eftersom det ser ut som om jag skrattar när jag i själva verket just gråtit floder.

Gud vad hemskt… Men som sagt ganska nyttigt att se kanske…

Välkommen tillbaka :D
Välkommen hem igen :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tack :D känns jätteskönt att vara hemma :)
Det jag saknat mest är nog mi säng, att få duscha lääänge, att kunna dricka vatten ur kranen och alla mina underbara djur!
Det förstår jag :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Vad kul att ha dig tillbaka! :) Det måste varit lärorikt i Polen! Jag hade också velat åka dit!
Jag med :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag med :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Vad roligt att du är tillbaka Matilda! Vi har saknat dig :) Hoppas det var superroligt och underbart i Polen!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Vad roligt! Välkommen hem :)