Kaninungar?
Som ni vet så har jag varit i Polen i ev vecka och medans jag var där tog mina föräldrar hand om Albin och Gizmo. Igårkväll fick jag reda på att Gimzan varit lös i trädgården en stund dagen innan jag kom hem. Hon hade tagit sig förbi gallret i lekstugan mellan dörren ut och sitt bo. Eftersom Gizmo ofta springer lös på gården hemma brydde sig inte mamma, som var inne hos henne och städade, om det. Hon tänkte att Gizmo kunde få vara lös medans hon städade klart. När hon gjort det gick hon ut för att ropa på Gimzan, men hittade henne inte någonstans. När hon letat ett tag upptäckte hon att Gizmo var inne i Albins utehage! Hon hade grävt ett minimalt hål underkompostgallret och lyckats klämma sig igenom och varit inne hos Albin i minst tio minuter. Nu vet jag ju inte om de parade sig, men antagligen gjorde de det för gizmo var superbrunstig. Så nu är det bara att vänta och se om det kommer kaninungar..
Eftersom jag bestämt mig för att inte ta någon kull på Albin och Gizmo känns det lite snopet. Men men, det är bara att vara glad och hoppas på att ungarna blir fina och friska!
Ojdå!
Hoppas det går bra! Det är ju lika bra att börja annonsera ut ungar direkt.. :)

#1: Ja, det känns inte bra att jag inte har några köpare innan ungarna kommer… Hoppas iaf att jag hittar fina hem till dem, om det nu kommer några.
Hoppas det går bra :). Det kanske var meningen att kullen skulle bli till! Du kanske får underbara ungar :). Vi får väll hoppas att allt går bra och att det inte blir allt för många barn :).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Oj ;) Grattis kanska man ska säga? Eller? :) Kaninungar är ju alltid kul, även om man itne planerat det.
Tror iallafall att Gizmo & Albins ungar skulle bli superfina!

Oj! Hoppas allt går väl med ungarna! Tror att dom kommer bli lättsålda - så söta som föräldrarna är ;)
Håller med både 4 och 5. Ungarna blir jätte fina och säkert lätt sålda! Kan du inte bifoga bild på Gizmo och Albin så kan vi gissa vad vi tror för färger som kommer xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Skulle tro att nån blir iaf som albin, sedan blir det ev. lite brokat. Kanske nån som Gizmo :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Har någon av kaninerna defekter eller sjukdomar?
#10; Tror inte det, hon övervägde ju tidigare atta ta en kull. men jag vet inte.. Vi väntar på svar från Matilda
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

grattis de komer bli urgulliga om det kommernågra!!

Nej, ingen av dem. Gizmo har härstammningsbevis. Albin däremot är jag inte säker på. Han själv är helt frisk och utan bettfel, och även hans föräldrar (som jag har träffat) Men det kan finnas i släkten och det var också det som gjorde att jag valde att inte ta en kull.
Hoppas allt går bra iaf :)
- Mvh Emma
#7: Grå är ingen färg ;) Dessutom så borde ju föräldrarnas färg stå i härstamningsbeviset. Kan iaf säga att båda föräldrarna inte kan ha varit "grå".

#15; Kanske hon menar typ blå.. Eller väldigt ljussvart xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#16. Såg inte att du skrivit ;p

Pappan är isabellabrokad & din kanin är madagaskarbrokad. Bägge färger är mycket vanligt förekommande.
Hoppas på fina ungar :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#23: Tack Elina :D

så fina:)kommer säkert att bli jätte fina ungar=D

Hihhi vad roligt ;) Grattis!