När minska fodergivan?
Eftersom det börjar bli lite varmare och inte minus längre. Vill jag börja minska pelletsen. Då de inte behöver lika mycket nu. Kan man minska typ en halv matsked i veckan osv, eller liknande? 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Hur mycket pellets ger du nu och vad har du för ras? Vad gav du innan vintern och under vintern? =)
Det är ju bara fråga om att öka några få procent när det är som kallast (max 10%), så det bör inte röra sig om några matskedar tycker jag. Det är bara att ta bort extraransonen direkt. Har de hö så finns det ju alltid något att äta på!
Minska kan man göra snabbt, öka är värre.
#1. Har en Lejonhuvad som fick 5 matskedar när det var som värst (-20) och nu får hon 4 ½. ''Djuraffärskaninen'' som jag tror är en hermelinkorsning får 4 (fick 4 när det var som kallast).
Hö har de alltid gott om.
Innan fick de 1½ respektive 3 msk.
#2. Då menar du att typ bara lägga i några extra pellets''bitar'' som extra?
#3. Så det är inget problem med att minska? I höstas var jag rädd när jag började öka då det började bli kallare (deras första vinter) så bara stoppade i ett par extra ''bitar''. Dock har jag en halv 10kg påse kvar som går ut i vår/sommar. Men vill helst inte att de ska få något pellets alls i sommar, bara hö respektive gräs osv.
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Ja. De har ju hö så de kan kompensera för det extra behovet genom att äta mer av det. Det är ju onödigt att stå med feta kaniner på våren…