Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 660 ggr
atlanta
0

Mysa ute

Har precis fått hem min lilla tjej, en dvärgvädur på ca 12 veckor. Hon är innekanin. Jag undrar nu om det är för kallt att låta henne vara ute i en rasthage en liten stund när det är fint väder ute? Eller är det fortfarande för kallt när hon inte är van?

svartkanin
0

En liten stund om dagen lär nog inte skada, bara temperaturskillnaden inte är så stor Glad

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Chieko
0

Håll koll på henne bara, du ser om hon tycker att det är för kallt! Min pojk på 4 månader får gå ut när det är sol, i koppel. Han frös i vintras men nu börjar det vara lättare att vara ute lite längre. Så blött bara!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Fridaaaa
1

jag hade inte tagit ut henne nu första veckan hon är hos dig, bättre att hon får vänja sig vid miljön inne först.
Sedan bör du inte henne ute mer än max 5-15 min/dag, beroende på hur kallt de det är.

Hur ser hon ut?  Vore roligt att se bild :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

atlanta
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon ska få vänja sig ordentligt först. Tänkte passa på att ta ut henne längre fram en liten stund när det är så där riktigt skönt vårväder som det är ibland.

Hon är inte ett dugg rädd, jättenyfiken på båda mina småhundar, och som ni ser är de nyfikna på henne oxå.

Chieko
0

Sicken sötnos! Kul att hon är så modig! Du kan säkert ta ut henne en stund så fort det blir bra väder, var bara uppmärksam på hur hon tar det :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

atlanta
2

Ja hon är en tuffing. Kom hit i måndags och fick då sitta i buren och kolla läget. Igår icg idag har hon fått vara ute i köket och skuttat och man kan klappa henne och ta upp henne utan problem, så nöjd med mitt lilla hjärta =)

Fridaaaa
0

#6 Härligt ju :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Salish
0

Du kan ju också ha ett kanintäcke på henne den stunden hon är ute. Finns en del som syr sådana och säljer på nätet.