Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 609 ggr
[Ai-chan]
0

Grinig -> snäll

Jag förstår inte vad som har hänt med min lilla Mitsu (dvv rex hona - född i sommras).
Den första tiden har hon varit väldigt grinig utav sig, i buren och utanför buren. Men för några veckor sedan så skulle de renovera lägenheten så jag tog då mitt pick och pack (djuren) och flyttade hem till brorsan ett tag. Där hon också var grinig, men nu två veckor efter så flyttade vi in i lägenheten igen då hon har blivit mycket snällar och lugnare lixom. var bara några dagar sen jag flyttade in igen, i torsdags. Gav henne en lite liten liten frö som jag höll i med fingrarna å jisses vad hon tog den försiktigt! Super försiktig var hon. Förstår inte vad som har släppts, hon känns som en annan kanin. :/
Jag har även fått ta matskålen utan nå anfall, fast då under tiden jag klappa henne. Ska testa o ta handen längre in i buren med. :)

tokmaja78
0

Kan ju ha varit könsmognad och brunst.

Tror jag har ett kullsyskon till din om jag inte helt fel.. Mamman till min heter twix.. Min Nana har varit jätte gohela tiden fast hon är mer surig just nu (dock inte anfaller eller bits) utan stampar rejält när hon blir sur misstänker att hon brunstar nu.

Men om hon kommit ur "tonåren" nu så är väl de positivt? Eller? :-)

[Ai-chan]
0

Jo exakt. Samma! :)

Ja, det är jätte skönt att hon inte är lika vaktig längre. =)   Så nu kan man försöka o träna lite klicker med henne! ^^

Stampningar på golvet får man höra här med - fast jag vette 17 vad hon gör det åt. Hon kan sitta ex bakom soffan och stampa då o då utan någon speciell annledning (senast tidigare idag). Ajja, det är väll jobbigt att vara tonåring - det vet man ju själv med! =)

Men roligt att det bara släppte bara så där. Började fundera om det var pga all flytt. =)

[Ai-chan]
0

Jaha. där visade hon sitt sanna jag lite. Jag stoppade in fingret o skulle klappa henne, men hon va lite grinig. Som tur är så bet hon mig inte. Den där sur puppan. :)

[Ai-chan]
0

Kan då säga att hon är vääääldigt grinig ibland nu igen, även börjat attackera fötterna lite smått, gjort det två gånger nu, senast igår kväll. Vad 17 ska man göra? Om det hade varit hund så skulle man tryckt ner den på backen eller något sånt, men hur visar man en kanin att man inte får göra det??

Och att visa att man inte är rädd är väldigt svårt och något som jag har lite svårt att göra.

bambiiii
0

brunst skulle jag säga! :( och kkönsmogen :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3