Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 4116 ggr
KaninPiggelin
0

Ikea plastpåshållare?

Någon som tror att denna skulle fungera bra som hörkorg? :) Det enda jag är lite osäker på är ifall de skulle tugga på den och få i sig plats. Var tror ni, något som testat?

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Linnet
0

Jag har hört många som använder en sån till höhållare, har inte provat själv.

Norberg90
1

Jag vet oxå många som använder de o tycker de är superbra!

Men flera av mina skulle gnaga sönder de totalt, min hare skulle ha gnagt sönder den på ett dygn ;)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

KaninPiggelin
0

#1 #2 ok, ja det låter ju bra :)

det är det kag oroar mig över, för det är väl inte så bra om dom gnager på det?:/

NaDa...
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har sådanna, de är jättebra!
Mjuka är de, så jag behöver inte oroa mig över att kaninerna ska bita i den och skada tändrena, sen så är de tillräckligt hårda för att de inte ska bita bort bitar av den. Jag rekomenderar dem!

(Jag har ena såhär, eftersom att flera kaniner ska äta från den, hos min okastrerade hane har jag den andra vägen.)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Norberg90
0

#3 Jag tror inte det är farligt för de att gnaga på de, för då skulle inte folk våga ha de. Men, jag skulle få köpa nya minst en gång i veckan,

Jag håller på att klura ut hur jag ska kunna bygga egna bra höhäckar, utan risk att de fastnar i de o så. :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Zvintos
0

Jag skulle inte heller kunna ha en sån, för då skulle den ätas upp. Så jag har en trådkorg istället. Den är dock mindre och man får fylla på oftare. Men den äts baske mig inte upp i första taget. Tungan ute

KaninPiggelin
0

Ok tack så mycket för alla svar! :)

#4 det ser bra ut! :D

medan jag har er "på tråden" (a), om en kanin gnagaer mycket på galler, kan det bli skador i tänderna då? Jag har hönsgaller på en av mina kaniners uteburar som vi just nu har som provisorisk tills i helgen. Hon har bott i den ca en månad. Hon biter t.om av bitar av gallret, biter liksom sönder det. I nya burarna blir det hårt fyrkantsnät, men jag undrar ändå då om det kan vara skadligt? :/

Zvintos
0

#7: Dels kan det vara skadligt för tänderna, men även för psyket eftersom det om det inte stoppas i tid leder till ett stereotypt beteende.

KaninPiggelin
0

#8 ok, usch då :S Ja i början gjorde hon det bara när hon var hungrig/ville ut men nu gör hon det nästan hela tiden när ja är där.

Nu blir jag orolig :/ :(

[Luppa]
0

De där påshållarna funkar super till mina Lejon. Har haft dem i 1,5 år drygt och de ser i princip likadana ut.

KaninPiggelin
0

#10 vad bra, då ska jag nog köpa hem såna :)

#8 vi har försökt stoppa det med att säga åt henne, och att ignorera henne. Testade även att småspruta vatten en gång, som en katt. Det funkade ganska bra men jag slutade med det när det blev kallgrader så att hon inte skulle frysa.

Om hon sitter och biter (nästan samma plats varje gång) och man kommer fram till dörren så springer hon fort dit, så jag tror att hon vill ut. Men även fast hon nyss varit ute kan hon bita. Det går i perioder, vissa dagar biter hon massor och vissa inte alls. Hon är inne i en väldigt jobbig tonårsperiod nu med massa olika perioder och beteenden, jag vet inte… :/