Kanin bra för miljön?
Vad tycker ni om detta?
Tycker det är jättebra!! 
// Sara
intressant…. men kommer ändå inte börja äta kanin :s
(är väldigt glad att kaninerna hade det bra där dom levde iaf!)
Vet inte vad jag ska säga.. Tycker det är fel men igentligen mer rätt än tex grisar. Grisarna lever ett hemskt liv (oftast), små utrymmen där de bor fram tills slaktbilen hämtar dom, under bilfärden blir vissa ihjältramapade pga att de står så tätt. Sedan på själva slakteriet får dom elpistol/spik i huvudet/hjärnan. Då hinner de känna av smärtan innan de dör, vilket jag tycker är hemskt. (därför jag bara äter ekologiskt griskött och knappt det..) Så igentligen, är det inget fel i att äta en kanin som man vet har levt bra, och dödats med en så smärtfri metod som möjligt. Dem lever ju faktiskt ett mycket bättre liv är dom stackars grisarna.. Nu säger jag inte att jag tycker det är okej att äta kanin, men jag ser inte ner på dom som gör det. För igentligen är dom så mycket bättre människor än vi andra som ärar tex dom stackars grisarna. Jag skulle nog aldrig kunnat äta kanin, men om jag inte hade vetat att det var kanin jag åt, hade jag säkert tyckt om det. Ska väl smaka typ som kyckling om jag förstått det rätt? Så kort fattat, tycker jag det är okej. Inte bra, men okej.
Själv skulle jag aldrig kunna äta kanin.
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Jag tycker att det är kanon. Kaniner är lättfödda djur, som ger betydligt mindre klimatpåverkan. Föd upp ditt eget käk hemma i lägenheten!
Kanin är gott, och det är ju ett enormt plus att man vet hur djuret har haft det från födsel till död. :)