Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 447 ggr
annalinderholm
0

Bästa fodret?

Vilket tycker ni är det bästa kaninfodret? Och vart köper ni det?

Glad

Zvintos
0

Det foder som funkat bäst för mig hittills, är Carrier blandat med Rabbit Royale. Carrier köper jag på Granngården och Rabbit Royale beställer jag från Gnagarboden. Men ska i vår blanda eget foder efter en duktig uppfödares "recept" och hoppas att det ska funka bra.

gaabriellaaa
0

tass här!

#1 om du inte skulle blanda med RR, skulle det bli en jättestor skillnad då? Innehåller det mycket som Carrier inte innehåller?

Zvintos
0

#2: Jag vet inte hur skillnaden skulle vara på mina kaniner om jag inte blandade i, då det var så längesedan jag använde "ren" Carrier. Rabbit Royale har ju en del örter odyl i sig. Rent innehållsmässigt så har det lägre fetthalt också.

natha-mjau
0

det finns hundra såna här trådar, jag följer alla. men jag får aldrig nått hum om vilket som är bäst.

Zvintos
0

#4: Det är för att det är en smaksak och att alla kaniner är individer, kort och gott. Det som funkar jättebra på en kanin, kan funka dåligt på en annan. Därav att man inte kan säga vilket som är bäst. Visst finns det foder som har "bäst" innehåll, men det garanterar inte att den funkar bäst på alla kaniner. Glad

Fridaaaa
0

För mig är det svenska foder kanin&marsvin :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.