Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 797 ggr
mandyosv
0

Hjälp med kaninrummet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en tysk jättescheck som bor i detta rummet som jag spärrat av för förråd bakom.. Hamstrarna bor i lådorna ovanför så han är ju under där med.. Men min undran är..

Han är ju en innakanin, måste jag ha spån i hela rummet ändå? Plastlådan är hans toalett då han är helt rumsren och kartongen är hans hus, fast han föredrar dock att ligga under borden där till höger. Jag har lagt stolsdynor som han vilar på.

Vad hade ni gjort? Vad skulle ni lagt in? Han är väldigt stor så normala kaninhus och sånt skulle han ju inte ens få in huvet i.

Borde väl även tillägga att han hoppar löst flera timmar varje dag i huset. DOCK gillar han INTE att hoppa på det hala golvet så han fördrar att skutta omkring på den stora mattan i vardagsrummet, tips? på hur jag kan få det mer o-halt i rummet, bra mattor etc som jag kan sopa på och inte behöva dra fram damsugarn. Jag är även orolig att han skulle börja kissa utanför lådan om jag la in något annat i rummet, men vad säger ni?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

mandyosv
0

Undrar även vad jag skulle kunna ha i hans bajslåda.. nu har jag kattsand, men det blir så himlans kletigt för han kissar så mycket! När jag hade spån stank det… förslag?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

HolyFuck
0

Jag skulle kagt en plastmatta (alltså platt-matts-golv). Köpt en bit i bra storlek och bara lagt under allt. Är inte halt och kan rädda ett golv om kaninen gillar att kissa där.

Spån finns det med andra ord igen direkt anledning att ha överallt.

Köp "toalätt" och ha i bajslådan. Fungerar utmärkt! Billigare än kattsand, bra uppsugningsförmåga, går att få tag på överallt, fastnar inte i pälsen, lätt att hålla rent!

[Ai-chan]
0

Min kanin är frigående och där jag endast har spån är i hennes bur som är öppen hela tiden (som är då som hennes eget lilla rum/hörna - där hon nästan aldrig är i^^) där jag har mat, hö, toa, hus, mm.  Sen så har jag några kattlådor lite överallt som även kaninen använder. Mattor har jag lite överallt - dock för min de, inte för henne. Hon älskar att vara under vardagsrumsbordet där hon även har boat med den mattan som är där. Kattsand har jag i hennes toalåda just nu i buren och tycker att det funkar jätte bra. Men eftersom kattsand är så dyrt och vill bara att katterna ska ha det i sin toa, så tänkte jag köpa (så fort jag har pengar) toalätt istället och ha i hennes toa låda i buren.