Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2081 ggr
Lollo86
0

Angorakanin

hur ofta ska man klippa en angorakanin? vi köpte två stycken från en djuraffär. men bara den ena är en angora. finns någon sort som heter nånting med lejon. tror det är det båda är iallafall. lejonörade kanska de heter? har tyvärr ingen bild.

men min fråga var nu hur ofta man ska klippa en angorakanin? det var kanske två månader sedan som vi klippte av en jäkla massaknöltussar på ena tjejen. nu har hon jättestor päls. ser ut som en stor bulle. men dom kanske ska ha så mycket päls? tänkte om man skulle trimma men det kanske är dumt.

huldisen
0

Man ska klippa en angora var 3 månad , och så måste man borst den varje dag , den behöver mycket pälsvård.

Nathalieee
0

Lejonhuvad hette nog den andra rasen. har själv tre lejonhuvade :)

ciss
0

Klipper man inte angorakaninen var tredje månad dör den.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lollo86
0

#1 okej tack då vet jag! jag visste att man skulle klippa den ungefär var 3e månaden men inte borsta varje dag. så tack :D 

#2 jaa lejonhuvade var det ju :D

#3 jo jag vet att dom dör då. men tack ändå för svar!

annaforsgren
0

varför dör dom?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tina-A
0

#5: Får de för mycket päls kan de helt tappa aptiten och bli hängiga och dåliga, läs artikeln om angoran :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Clariiz
0

Det borde bli väldigt varm också..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Taci
0

Jag läste att man inte ska borsta angorapälsen alls, för då blir den inte alls lika fin, att man enbart ska klippa den :S Kommer inte ihåg vart dock, var i en artikel i en tidning med en som födde upp angorakaniner iaf..

Clariiz
0

#8: om man  inte borstar blir det tpvigt. och om det blir tovigt måste man klicka bort allt skräp, och tovor pälsen blir då inte fin!!!!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tina-A
0

#8: Det är precis vad jag hörde från uppfödaren också. Det står i artikeln om angoran.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Taci
0

#10, okej, har inte läst den tyvärr.. ville bara fälla in det här eftersom alla skrev att man skulle borsta en gång om dagen :P Ska kika på artikeln nu bara för de :)