Omöjligt att hoppa!
Hejsan.
Det är så att jag har en kanin som heter Leo. Han är verkligen urdålig på att hoppa. Har ni några tips?? Han är lugn men vägrar hoppa. Han är runt 3 år nu.. Min andra kanin kandär emot hoppa 25 cm.. Lite skillnad..
Skulle uppskatta tips?. Hjälper inte när man puttar på rumpan lite lätt.
Vänliga hälsningar Aynaz
Min vädurs kille som jag hade för några år sedan ville inte heller hoppa till en början. Sen fick jag tipset att "killa" honom lite under baktassarna, efter att ha satt honom framför ett hinder.
Då tog han ett skutt framåt och över hindret, efter det tyckte han att det var superkul! :) Skulle han hoppa fler hunder kunde det hända att jag fick "knuffa" till honom lite till, men efter det gick han för egen maskin!
Vissa kaniner vill helt enkelt inte hoppa. Man kan aldrig tvinga en kanin att hoppa om den inte vill/orkar. ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Som ovanstående säger, vissa kaniner vill helt enkelt inte. Då ska du inte heller tvinga den. ^^ Min kanin på två år har aldrig gillat att hoppa hinder.
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#1 Haha.. :)
#2 Jo, såklart =) Jag tvingar ALDRIG min kanin att hoppa. Men eftersom alla andra kaniner hoppar så lätt blir jag förvånad? Han kanske inte ens kan?
#3 Ja :)
Det underlättade att veta att du ej tvinga ;)
Alla kaniner kan ju hoppa. Det som ''sätter stop för hoppningen är ju om kaninen vill eller inte ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Haha! Såklart, :) Det är ju det att jag inte brukar träna med Leo. Jag tränade med mini pim sen han var liten :)
Vill han inte hoppa så vill ha inte. Tvingar aldrig en kanin att hoppa :)
Gillar han inte det så hoppa inte med han :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej :)
det är kanske du som gör något annorlunda med honom!
tips? lyft över kaninen över hindret då brukar dom vilja hoppa det sedan!
HAHAHAHAHAHA…..