Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 838 ggr
annaforsgren
0

Gammal pellets.

hej, pappa skulle köpa lottie pellets åt mig, och när han kom tillbaka så hade han köpt en stor säck 20 kilo med kaninpellets från utlandet.

Och pelletsen gick ut i förrigår! Tror ni att min kanin fortfarande kan äta det? utan att bli sjuk + att det kannske räcker i ett halvår:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Horsepower
0

Ingen aning!

Noa-Nisse
0

ta det säkra före det osäkra.

MEN, bara för att det står ett datum på säcken så betyder det inte att den blir genast dålig samma dag. utan den blir nog dålig sucesivt.

men om det hade varit jag så hade jag lämnat tillbaka det om kvitto finns (?) och köpa den pellets som jag i vabliga fall använder. man ska ju inte mixtra för mycket med torrfoder! =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

annaforsgren
0

Jag har redan öppnat påsenLedsen

Noa-Nisse
0

hm, okej.. synd, äsch, jag vet inte hur du ska göra! det känns ju så onödigt att bara slänga bort 20 kg mat, men på samma gång så är den kanske inte OK.. :/

Medarbetare på Hundar.ifokus

KajsaM
0

Alltså pelletsen går ju inte ut. Så du kan nog använda den :)

myriis
0

Jag skulle inte använt den.

huldisen
0

Så länge det luktar som det ska och det inte ser dåligt , eller att det är mögel eller nåt.

Poseidon
0

Säger som huldisen. Lukta på det och rör runt lite i säcken då och då. Är nog absolut inga problem…

annaforsgren
0

det luktar väl helt okej. Inte tänker jag slänga bort det, men kan man inte blanda det med något annat gott som t.ex havre eller nåt. För att det kannske blir lite tråkigt att äta den där pelletsen dag ut och dag in?

Han värkar inte tycka att det smakar sådär jättegott.Fundersam

skanorskaniner
0

vad heter pelletsen??

huldisen
0

#9 Tror hon använder lottie.

Proanders
0

Spelar ingen roll, har "Bäst före datum" gått ut redan innan din far köpte säcken, så är affären skyldig att byta ut den mot en nyare….om du har öppnat eller ej, saknar betydelse.

De har sålt en utgången produkt!!!

Om vi går på #2 linje, så finns det ett "bäst före datum" av en anledning, och det INTE för att tillverkaren tycker det är roligt.

Den är säkert ok att använda, men jag hade bytt den ändå…det är din rätt att göra det..Cool

annaforsgren
0

jag använder inte lottie längre, den kommer nog från amerika eller nåt, den heter bara rabbit pellets

pappa vägrar att byta tillbaka.

Tina-A
0

#13: Varför inte? Det kostar ju ingenting?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Niike]
0

#13 Inte ens värt ett försök?! Det kan ju inte bli värre än ett "nej".

annaforsgren
0

Han orkar iinte, men jag bor inte med honnom så mycket, han bor lite längre bort.

Nicolina
0

Det som händer är väl att alla vitaminer mm. försvinner ur pelletsen? Skulle jag tro iaf! Säkert ingen fara att använda ett tag till men håll koll på det som många sagt innan så att det inte bli dåligt på annat sätt!

skanorskaniner
0

men vad heter pelletsen?

annaforsgren
0

rabbit pellts bara:S

Clariiz
0

Jag skulle nog använda den några dagar. men inte för länge. pelletsen blir ju dålig.. :/

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

twinnie
0

Skulle inte använt den alls ..

Clariiz
0

På ett sätt håller jag med Twinnie att inte använda det alls. För det första är det utgåenget och för det andra vet du inte vad som är i. kanske kemikaler och sånt.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com