Torv?
Vad tror ni om att ha torv i kaninernas toa låda?
Det sägs att det ska lukta mindre från torv än från spån :)
Det luktar mindre, men sprider ett "fint" brunt damm runtomkring sig. Så beroende på hur man bor och vart kaninerna står, kan det vara mindre bra med torv. Ex för mig som har kaniner på balkong (lägenhet) samt en inne, så funkar inte torv. Står de på ens egen tomt, så funkar torv finnemang!
Inne ;P
#2: Jag skulle inte rekommendera torv inomhus, men det är jag det.
Våra lister fick ett fint brunt damm, samt även gallret på buren och lite diverse runtomkring.
Jag skulle inte vilja ha torv i buren, bara kolla stallar som använder torv, blir (som föregående talare skrev) som en brun damm-slöja överallt..
Jag kommer att ha torv hemma, och ja, jag är medveten om att de dammar, men vill testa på de, för vill inte ha spån igen, hellst.
#5: Har du testat ex lättströ istället? Det tycker jag är ett bra alternativ att ha till innekaniner om man inte vill ha spån. 
Utomhus, eller i stall är ju torv bra. Bara man står ut med dammet.
Inomhus i toalåda är hampaströ (lättströ heter det på Granngården) jättebra.
Suger bra, luktar gott, absorberar lukt helt OK, och dammar minimalt (nästan inte alls).
Även halmpellets absorberar lukt och fukt bra utan att damma.
6 nä, men ja vill testa å ha torv, speciellt under sommar delen. haha jag e enveten, jag bara ska testa.. sen e de billigt med. inte så dyrt att köpa å de håller länge.