Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 680 ggr
aalso
0

(K) Kanin - modell större

Skriver här åt min vän som vill skaffa kanin igen.

Hon söker en lite större kanin som ska få gå fritt inne, gärna t.ex bj eller fransk vädur men även blandraser och andra större kaninraser fungerar bra. Färg, kön eller ålder spelar ingen större roll, därför är en "avelspensionär" eller en kanin med några år på nacken även av intresse.

Enda kraven är att kaninen är hyfsat rumsren och tam (eller åtminstone har potential att bli) ;-) 

Vet du någon eller har någon kanin tillsalu som du tror kan passa? Tveka inte att höra av dig till mig här på iFokus, så vidarebefordrar jag detta till henne Glad

Hon finns i Borås. Kan hämta i Jönköping, Varberg, Ulricehamn, Göteborg m.fl. Ev kan jag hjälpa till att hämta i och runt Växjö. Transport från övriga delar av landet kan säkert ordnas.

aalso
0

Förtydligar lite bara: Kaninen behöver alltså inte vara någon jätte, men hon vill inte ha i tex hermelin-storlek. Rex mfl går också bra. Kom med förslag :-)

Hennes familj har stor inhängnad trädgård där kaninen kommer få skutta runt på sommaren. (Önskar jag också kunde erbjuda detta till mina ninisar, men jag brukar vara där på sommaren och släppa mina kaniner så dom får springa av sig, superduper. Blev lite OT nu, haha =P)

Chieko
1

Rexar tycker de flesta är väldigt sociala, och de är kanske lite smidigare än t.ex. en jätte av någon sort. Om hon vill åka till Uddelvalla tror jag att uppfödaren till min älskling fortfarande har en brorsa kvar till salu! Farferis heter uppfödningen, och det är Michaela som driver den :) Brorsan borde ju kunna bli lika social som min kille, och Trollet är en helt underbar rexpojk!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer troligen få en kull i slutet av februari/början av mars Glad

Pappan är viltgrå manteltecknad (Lars) och mamman är viltsiames blå (Cerice), ungarna kommer bli viltgrå eller viltgrå mantel/brokad.

Finns i Hörby, Skåne, men transport går väl att lösas. De får flytta när de fyllt 10-12 veckor (beroende på hur de utvecklas).

Annars kommer jag få en kull med Rexar (dessa kommer troligtvis få stamtavla), men kommer att para dem i maj. Mor till denna kullen heter Nougat och är Castorfärgad, och pappa kallas Vampyr och är dalmatinertecknad svart.

Gå in på min hemsida, så kan du se föräldrarna, Stengårdens Kaniner Glad

Lasse, pappa till kull 1.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

jacckiie
0

hej ! ag har en beige hona på 2,5 år. Hon är stor upp till 2-3 kg skulle ja tro. Hon har även fluffig päls :) hon har haft 2 kullar :) min mejl är jaacqiizetterlund@hotmail.com om du är intresserad :)

Qepta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en kull Belgiska harar som föddes på alla hjärtans dag. Har haft en av mina harar frigående och det gick kanonbra. De kommer att väga runt 3-4,5 kg som vuxna.

Här är en bild på pappan när han var 7-8 veckor gammal.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

aalso
0

Tack för hjälpen alla! Glad Hon har nu hittat en äldre BJ som hon ska åka och titta på. Tråden kan låsas/tas bort.