Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 231 ggr
sputtnick_plexus
0

Mycket?

Hur mycket rengör du hos din kanin?

Hopi
0

Så mycket som det behövs! ;) Mina har toaletter i plast, som jag har endera papperspellets eller spån i. Så det är lätt att städa åt dom! Toaletterna gör jag rent i 1-2 ggr/dag. Annars behövs det inte så ofta eftersom dom gör sina behov där dom ska. Plockar alltid bort frukt-grönsaker-gräs osv som är kvar sen dagen innan. Kastar det torrfoder/pellets som är kvar sen dagen innan, och ger nytt. Ger nytt vatten varje dag. Ja, så blir det väl storstädning nån gång per år. Då allt åker ut. ;)

Viiiktoria
0

Jag städar varannan vecka när allt töms. Annars byter jag vatten och mat varje dag och plockar upp synlig smuts så att säga ;)

ciss
0

Tömmer hela buren ungefär en gång i veckan. Lägger in ny inredning varrannan dag. Byter vatten, mat och hö varje dag, och tömmer i bodelen ungefär tre gånger i veckan.

Annars så tömmer jag toaletten varje dag, ibland två gånger per dag.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Noa-Nisse
0

jag städar hela uteburen en gång i veckan. men plockar bort bajs och gammla "grejor" typ 3 ggr i veckan =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Quellii]
0

Städar hela buren när det behövs, toalådan rengörs dagligen och gammalt foder/hö tas bort om det blir något över ;)

twinnie
0

Tömmer toaletten varje dag, hela buren tömmer jag en gång i veckan.

Diskar matskål, flaska & toalett samtidigt som jag tömmer hela buren.

Tvättar iordning buren när det behövs (ca. 1 gång / månaden).

Moses får ny mat varje dag & fräscht hö och friskt vatten med en droppe vitamin i varje dag :)

Är väldigt mån om att det är rent ordentligt, speciellt i toaletten, eftersom det är där Moses sover xD

Sosso
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tömmer buren 1-2 ggr i veckan, tvättar rent ca 2 ggr i månaden och diskar skål + flaska ca 1 gång i veckan eller när det behövs. :)

Clariiz
0

Tömmer skit höran väldigt ofta. hö, vatten och mat byts dagligen. Sedan blir det storstädning då och då.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

annaforsgren
0

bajslådan varannan dag och hela buren en gång i veckan:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus