Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1665 ggr
[Ai-chan]
0

Hö förvaring

Hur förvarar ni erat hö så att det håller sig längre? Jag tycker att hö blir mögligt väldigt snabbt här hemma, eller är det jag som inbillar mig tro att det blir det…? När det dammar nå extremt och luktar. Nog att jag har astma o allergi så man är kanske känsligare och har lite svårt o utskilja lite, så jag brukar snabbt hålla på med höet då jag annars får andnings svårigheter.

Men ändå så vore det bra o få lite tips? om hur man förvarar hö som bäst. Jag bor i lägenhet med en liten balkong, så jag har ingen bod, lada eller något sånt.  Det hö jag köper nu är i nå slags påse med små hål i och som jag brukar låta ligga på buren. Och det håller tyvärr inte allt för långe.

Suskiv
0

Hö ska förvaras mörkt, svalt, torrt och luftigt. Plastpåse är för tätt, köp en juesäck och häll över höet i den istället.

Vi har vårt hö i förrådet, just nu har vi hö på bal så den ligger i kaninburen som inte används, annars förvaras säckat hö i jutesäck.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

westblom
0

jag förvarar mitt i matkällaren där det är kallt,me du kan ju ha hö på balkongen och ta in för dax behovet bara,det blir så stickigt och lättre att mögla i rumstemeperatur

[nataschaj]
0

hade hö på min balkong, mögla fortare än fortast. så har höt i käller men ska köpa denna på ikea nästa månad där ja ska ha mitt hö i med locket stängt för tror inte andra skulle uppskatta hö lukten i källar förådret.

Nu hittar ja inte de efter som de e sommar produkt men de är en sån plast som man förvarar sitt dynor utomhus!

kostar lite mer än 200kr.

Finns i plast, billigare, men den e ass dålig!

saga97
0

som en tvättkork med lock på + det är hål på locket

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

westblom
0

men om det är kallt ute så kan man väl ha hö på balkongen,inte på sommaren,annars får man väl ta ner i källaren

[nataschaj]
0

5 jag kan inte ha hö på min balkong om den inte ligger skyddad, utan hål m.m, för de finns rätt många han katter som pissar ned balkongerna året om, å de e så jävla äckligt att alltid ha denna doft på balkongen…. de kvittar va man tvättar balkongen med också, dem kommer ju tebaka å pissar ned allt….

Men bor på botten våningen också, en vånig upp skulle vart underbart!

westblom
0

uscha det låter inte nå roligt alls,men ha ut ättika det hatar katterna,jag har en kompis som hällde ättika på hela staketet runt altanen och då slutade kattern att gå där du kan ju alltid förskaFlört

[nataschaj]
0

7 har försökt spruta ned ättika på balkongen, men de funkar inte… sen har ja egna katter, å vill ju gärna att dem kmr in balkong vägen också…