Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1464 ggr
dermot
0

(S) Söt pojke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En rex/dvärgvädurskorsning kvar, han är otroligt social och mysig. Japantecknad (vet dock inte Vilken färg? mer än gul, får inte rätt på det…) och är född den 24 Juli 2011.

150kr inkl. härstamningbevis och övergångsfoder!

Finns i Skåne.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

bambiiii
0

putt

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
1

#1 Inte putta samma dag som tråden är skriven ;) PLus att TS puttar själv i så fall :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dermot
1

Putt :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

Puttar för Uemelli :-)

// Anka

Lina R
0

Om han har japantecken så är han nog en gulbrun. Ser tydliga havanna-tendenser (lite rödaktiga ögon, kanelfärgad slöja).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

dermot
0

#5 Japantecknad är han, han har "japanränder" men väldigt svaga sådana. Jaså? Jag tycker mer han är blå, men ändå inte… Hans syskon var blå/gul (en rödförstärkt) nästan allihopa.

Om det hjälper har han tydlig rubinglans.

// Anka

Lina R
0

Jo, det är just rubinglansen som får mig att säga havanna :).

Har du bilder på ränderna?

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

dermot
0

#7 Aha, okej :)

Kan fixa imorgon. Eller ja, egentligen är det väl inga "ränder", men jag tycker han ser japantecknad ut (dock undertecknad, precis som sin pappa var).

// Anka

Fridaaaa
0

Ljuvligt söt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dermot
0

#9 Extremt söt ;)

// Anka

dermot
0

#7 Jag har tänkt lite på det, och jag tror inte han kan vara havana. Det finns ingen havanna så långt bak jag kan se, bara viltgul, viltisabella och japantecknat blå/gul samt svart/gul. :)

// Anka

Lina R
0

Isf är han blå/gul, men 3 generationer (en vanlig stamtavla) är för kort för att säga nåt.

Jag har varit med om att havanna poppat upp från båda hållen trots att vi kände till mer än 5 generationer bakåt.

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

Lina R
0

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

Mika-S
0

Vilken gulleplutt!

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

dermot
1

#12 Jaha, oj. Men måste inte båda föräldrar/gener bära på havana för att en avkomma ska bli det? På farfar/morfar finns det viltisabella och viltgul/bourgogne bakom, och på mormor/farmor är där bara viltgul bakom. Sedan blev där en massa japantecknade ungar. (detta är en tjuvparning mellan två syskon) Men det är allt jag vet så långt.

#13 Jo, han är rättså lik beige på den sista länken. Men tycker ändå att jag ser japanteckning.. Får försöka fixa bild!

#14 Verkligen :)

Här är han och kullsyskonen som små, han är längst upp och är den ljusaste av de två.

// Anka

Lina R
0

Javisst måste dom båda bära på det, men det kan ligga dolt länge, länge.

Den rödaste ungen… har du fler bilder på den?

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

dermot
1

en bild till..

// Anka

dermot
0

#16 Tyvärr de enda bilderna jag har på den. Den var iaf gul med lite brunt på nosen (tror kanel).

// Anka

Lina R
0

Och kanel är gul + havanna…

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

Lina R
0

Och kanel är gul + havanna…

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

dermot
0

Så han är havana?

Han är typ stickelhårig (där är han mer ljusgul) också, så himla knäpp färg.. :s

// Anka

Lina R
0

Ja alltså en kanel är en brun madagaskar (chocolate tort på engelska). En beige är en egern madagaskar (lilac tort). En isabella är en blå madagaskar (blue tort el dilute tort).

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

dermot
0

#22 Okej, tack för hjälpen :) Så han är då mest troligt en havana? Eller fattar jag fel?

// Anka

Lina R
0

Ja du missförstår mig lite :-). Han är inte bara havanna (då hade han ju sett chokladbrun ut). Han verkar dock vara nån typ av havannafärg eftersom han har brunton och rödglans i ögonen. Beige eller japantecknad brun/gul eller jpn egern/gul.

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

dermot
0

#24 Hehe blir snurrig av allt det här ;)

men okej, då tror jag att jag är med, så beige, japan brun/gul eller japan egern/gul? :)

// Anka

dermot
0

Uemelli får stanna här :)

Tråden kan låsas.

// Anka

Inlägget är låst för nya kommentarer