Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 623 ggr
myriis
0

Åh.. Vad arg man blir!

Ska som vanligt kolla till Roxy genom fönstret, som jag brukar göra. Har smart nog flyttat rasthagen till framsidan av huset ut mot vägen, så att jag kan se kaninerna från köket/altanen.
Så ser jag att någon har vält hela hagen! Det kan inte Roxy gjort själv! Så stark är hon inte! Jag ser ingen Roxy i närheten och blir såklart livrädd och springer ut. Ser inte ut att vara något "liv" på hela tomten, eftersom Roxy springer fram när jag ropar på henne och ska "retas".
Hör något skratt en bit ifrån och fasar såklart att någon har tagit henne! Gråtfärdig springer jag runt på tomten.. Letar, letar i flera minuter. Slutligen hittar jag henne! Under en husbil, livrädd. Pustar ut och kommer på att jag behöver fånga henne också. Och det blir inte lätt att fånga en livrädd kanin.
Av någon anledning springer jag och hämtar Expo och försöker locka ut henne, men då kutar hon åt motsatt håll. Yaay.. Sätter in Expo i närmsta rasthage (en gammal Hage som jag aldrig använder) och springer efter Roxy. Eftersom att hon är rädd vet jag ju inte om hon kan få för sig att lämna tomten. Så jagar, jagar jagar. Slutligen lyckas jag få henne till hagen där Expo är och där fastnar hon, medans hon försöker ta sig in. Lyckas fånga henne!

Gud vad arg man blir! >:(! Kan inte folk låta andras djur vara?! Nu måste jag troligen flytta rasthagen..

KajsaM
0

F*n! Hur orkar dom?? Stackarns dig och Roxy! Tur att du hittade henne :)

Tina-A
0

Så himla omoget och verkligen onödigt att bara förstöra förandra.. man blir såå himla trött på sånna..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Tackar för stödet..
Roxy är tyvärr fortfarande rädd.. =/ Hon vill verkligen inte komma fram i buren.. så irriterande att inte ens veta vad dem gjort med henne. Om dem bara släppte ut henne eller försökte ta henne eller något..

SagaoAlfred
0

Men åh! Jag blir så ledsen då jag läser sånt här!
Vet du vilka det kan ha varit som gjort det?
Hoppas Roxy blir samma glada kanin snart igen, och tur att du fick fast henne!

Tribe
0

Men gumman <3 förstår precis hur du känner dig.

KajsaM
0

Snacka om att man har lite och göra då man går och välter kaninhagar…

myriis
0

#4: ingen aning.. Tror ingen här på gatan har något "imot" Roxy, men sen är det inte många som bryr sig om mina kaniner heller. Tror det kan varit några tonåringar eller så. Det brukar gå massa förbi vårt hus.

KvirrZ
0

Åh, vad arg man blir när man¨läser detta!
Att man kan vara så respektlös att skrämma någons kanin sådär! Skrikandes

- Mvh Emma

Jojsan
0

så himla onödigt att göra så!!!! tur att du fick fast henne iaf

Flippa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fy f*n också! Om dom hade gjort så med min kanin Filippa. Och jag såg vem det var så hade jag sprungit efter den personen tills jag fick tag i den! :@ Stackars Roxy. Tycker inte om när kaniner är rädda :( Hoppas hon blir glad igen :)

Har en bild på Filippa :) Kolla gärna på henne ^^.

huldisen
0

Såå sjukt , hur fan kan man , Om du vet vem det är borde du polisanmälan dom , så lär dom sig nåt. Men det sluta ju lyckligt =)

Gasoline
0

Jag skulle bli rasande! Men jag hängde inte riktigt med, va det någon som hade vält den åt kaninen?

myriis
0

#12: Jag hade satt Roxy i rasthagen utomhus. När jag sedan kikade ut genom fönstret för att titta till henne hade någon vält omkull hela rasthagen och kaninen var borta.

Har två teorier.
1.Jag tror att det kan vara så att någon av småtjejerna som bor på gatan kan ha försökt klappa Roxy, men kommit åt gallret så att det rasat på Roxy som fått panik och sprungit iväg. Sen vågade dem inte säga till och stack.

2. Några av tonårskillarna som går förbi fick för sig att välta hagen och "släppa ut" kaninen.

[Niike]
0

Åh stackars dig och Roxy. Jag blir så jäkla förbannad när jag läser sånt här! Tänk att det finns dem som bara gör så för att jävlas. Fast det kan ju faktigst vara din teori 1 i nr #13 . Bra att du fick tag i stackarn iaf.

Nathalieee
0

Tur att du fick tag på henne !

Gasoline
0

#13 Gahh! Jag skulle ha blivit galen, jag skulle ha strypit närmsta liv jag såg.. Usch, hämskt.. Hoppas att det inte händer igen.

L8sson
0

hur är hon nu då ?? är hon rädd ??

myriis
0

Nej, nu har hon lugnat sig. Har inte rört henne så mkt iag, så nu är hon vanlig ign.. :)

Poseidon
0

pussa henne från mej :D Gud vilken idiot som gjortde det!

Horsepower
0

Hur mår hon??Hoppas hon blir bra igen!!Shit vilka idioter som går och bara förstör för andra!Roxy kunde ju bli överkörd av en bil elr nåt!Att ungar/tonåringar(inte alla då) kan inte skilja på vad som är ens eget och NÅGON ANNANS!Om jag var du skulle jag försöka fraga grannarna om dom såg något och om jag fick reda på vem det var skulle jag polisanmälla det!Hoppas det går bra!Lycka till!;)

Lollo86
0

vet själv en gång när en kompis hade kaninungar ute i en bur på natten. på morgonen var locket helt öppen och alla kaniner var utspridda hos grannar. som tur hittade vi allihopa. det lär ju ha varit någon som öppnat buren och lyft ut kaninerna. för kaninungarna kan ju knappast kunnat hoppa så högt och slå upp luckan.

fan ta alla som ska jävlas med ens djur.

Gasoline
0

#20 #21 Mjo, kan så vara. Men det kan vara så oxå att det är små barn som har gjort det, inte för att vara elaka utanför att de var nyfikna och ville klappa. Som alla vet så är ju inte barn förståndiga på det viset, det var iof fel, men barn är barn och det får man ta hänsyn till. Alla har vi väl gjort fel när vi var barn?

Men sen är det ju inte heller säkert, som sagt var

Viiiktoria
0

Gud va tänker folk med, tycker du va duktig som fick in henne, hade jag aldrig klarat, jag hade fått panik!

Dumma idioter som inte har bättre för sig!

[Eichan]
0

Men fy!! hur orkar dom? *suck* man blir så j*kla  förbannad när folk gör så där!! vad är vitsen med att skrämma en stackars kanin som bara ville ha det kul i rasthagen? Idioter!

Hoppas att Roxy lugnat ner sig :) Kramar Anita <3

Clariiz
0

Vad är det för kul att göra en ägare ledsen och skrämma en djur!?? Djuret kanske aldrig litar lika mkt på en människa igen! Jag blir bara så J*VLA arg!!!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Gasoline
0

Till de 3 sista inläggen

Som hon skrev så visste hon ju inte riktigt vad det var som hade hänt och hennes troliga teori var ju att dt var ett par ungar som ville klappa kaninen men råkat riva hagen. Ja, det var ju fel och dom skulle ha frågat först!
Men ni glömmer något. Barn tänker inte som vi och är inte förståndiga på det sättet. Om det var så att det var barn så får vi ha lite översyn, då det just är barn. Barn frågar oftast inte då det är rädd för att få ett nej, och att skälla på ungarna kommer inte att hjälpa,. bättre att snacka med dom.  Kom iåg att vi alla har varit barn och gjort fel

Tror inte att det var en ungdom då jag inte skulle förstå nöjet i det

Clariiz
0

Vem låter barn vara ute sent på kvällen? Om det inte är äldre barn, och de borde ju ha mer förstånd.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

twinnie
0

Håller med #27

Föräldrar klarar inte av att ta hand om sina barn nuförtiden …

Horsepower
0

håller med dig twinnie

Gasoline
0

#28 Visst klarar dom av att ta hand om barnen! Grejen är den att dom är för lata för att göra det, ta bara mon morbrors frus barn tex, de är rena monstren. Så det kan vara möjligt att mindre barn får vara ute så sent. Eller så kanske dom helt enkelt bara har smygit ut? (står det något stanns att det var på kvällen?) Hur som hellst. #29 Har faktiskt en poäng där iaf.
Men det kommer inte att hjälpa att skälla på barnen…

#0 hoppas att det inte händr igen och att du får tag på den som har gjort det, ungdom, vuxen eller barn..

Gasoline
0

Vill oxå tillägga att dt kan ha varit ett djur, tex en katt eller n lösgående hund. Många vet inte vad katter är kapabla till, men det vet jag.