Cuni Complete
När jag var och köpte hö idag fick jag med en liten påse med Cuni Complete, dom som jobbade där sa att detta skull vara bra för tänderna..
Är det någon av er som ger det här fodret? Är det bra eller är det bara onyttigt godis? Jag har inte hört något om det här fodret så jag vill veta lite om det innnan jag ger kaninerna det.
Det är ett väldigt bra och nyttigt foder :D dock dyrt :/
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Okej tack så mycket :)
Det är ett toppenbra foder! Jag har det till min kanin och det är bra på alla sätt och vis. Bättre än de flesta foder faktiskt. De får otroligt fin & glansig päls, det har väldigt bra värden, de innehåller långa fibrer som är väldigt bra för tänderna, det håller kaninen i perfekt hull, mycket vitaminer, stärker immunförsvaret och motverkar hårbollar. :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Vad roligt att höra! Jag har Star Edel just nu, men vi får se hur Cuni Complete funkar :)
#4 - Ja! Jag redigerade inlägget och skrev lite mer fakta om det. :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#5 Låter toppen! självklart är det ju individer och det funkar olika för alla, men det är värt en chans.
#6 - Precis! Får hoppas att det funkar lika bra på dina kaniner. :)
Ett superfoder, iaf till mina niner, men dyrt. 199 kr för 2,5 kg.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D