Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1116 ggr
Jesperlinden97
0

Mina kaniner

Hej! Har två stycken som kaniner i mitt rum en i bur och en frigårende (Pga av att min hane inte är kastrerad än)

Först vill jag fråga om min hane (Dvärgvädur/rex) hans öron är ibland kalla och ibland varma, är det normalt? Det är inte så på min hona iallafall.

Vad kan jag göra för att göra min hona mer sällskaplig? Enda gången är när jag sover och hon hoppar upp i sängen och springer runder där. När jag är vaken så måste jag nästan jaga henne för att få tag i henne. (Hermelin)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[MiniPim]
0

Har du en lös i ditt rum..?

Jag har en Dvärgvädur och hans öron brukar vara iskalla ibland och ibland varma. Tror inte det kan vara något att oroa sig för.

Men dock tycker jag inte du ska ha en kanin lös.

Jesperlinden97
0

#1 Ja jag har henne lös i mitt rum, har kaninsäkrat rummet plus att hon går på låda :)

- Darren Criss

Raspberrys
1

Det är väldigt vanligt med att ha frigående kaniner, Mina är också de, det gäller bara att hålla undan sladdar mm. :)

Kramar

Linda & Djuren

[MiniPim]
0

#2 Okej, så super! :)

#3 Är det de? Jag funderar på det men mina kaniner är inte såhär ''vältränade'' till att gå på låda.. Skulle bli kaos.

natha-mjau
0

Öronen visar kaninens temparatur kan man säga, är de varma så tycker de att de är varmt :)

För att få din hona mer sällskaplig ska du umgås mer med henne, hon 'är antagligen skugg mot dig fortfarande. Sakta men säkert ska det gå. Sätt dig på golvet med henne, och låt henne utforska dig. Kommer hon till dig, ge henne berömm och en godisbit eller någonting hon gillar.
http://kaninmagazinet.se/2012/january/argradd-kanin.html där kanske du lär dig nått om du läser delen om 'rädd kanin'

Hur länge har du haft kaninerna?

AkaiTsuki
0

#1 Väldigt många har kaniner frigående i lägenhet och ifall de har stora kaniner så det är nog inget att oroa sig för att ha lös kanin så länge de går på låda och sköter sig :)

//Joanna

[MiniPim]
0

#6 Jaså, häftigt tycker jag.. :) ♥ Har inte hört talas om att man kan ha sin kanin frigående..

natha-mjau
0

#7 även jag har min frigående i en lägenhet, hon har en 120 bur som står öppen hela dagen så hon får gå in och ut som hon vill:) fast på natten är hon instängd

Jesperlinden97
0

#5 Min hona fick jag förra året lite innan nyår :)

Och min hane fick jag för ungefär 2-3 veckor sedan :P

Köpte dom båda av min kompis eftersom hon var tvungen att göra sig av med nästan alla sina kaniner pga allergi /:

- Darren Criss

Fridaaaa
0

#7 Jo inomhus kan man det. Väldigt vanligt.
Oftast har kaninen ett "eget" rum som är kaninsäkrat :) Och får skutta fritt dagtid

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

natha-mjau
0

#9 hon kanske behöver mer tid att vänja sig vid dig :) ha tålamod och kela mycket

[MiniPim]
0

#8 Jao,, på natten låter det ändå checkt! :)

Jesperlinden97
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 okej! Ska gå och hämta henne nu direkt! :)

Lägger upp en bild på min lilla Gucci :3

- Darren Criss

[MiniPim]
0

#10 Haha :D

#13 Aw så söt..

[MiniPim]
0

#10 Haha :D

#13 Aw så söt..

dermot
0

tjena jeppe :D Nu var det inte allergi och du köpte ju dessa innan det blev så :p

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Jesperlinden97
0

#16 Sant, men du fick ju ''Kli'' när du rörde höet?? ;P

- Darren Criss

dermot
0

#17 Det var efter att du köpt Gucci, och jag hade ju Melini till salu endå ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~