Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 574 ggr
[linneasandberg]
0

Rex?

Finns det en ras som heter rex som har rexpälsen?

eller är rex bara en pälssort?

Susanna_w
0

Nu har jag inte så jätte stor koll om kaniner men min dåvarande killes föräldrar födde upp rex och angora kaniner, rexarna som vara röda eller grå? vet inte om kallar färgen så men deras pälsar var lena och släta.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[linneasandberg]
0

#1 jo jag vet hur päls sorten ser ut och känns, men en kompis till mig sa att den var rex och då frågade jag vad rasen hette eftersim jag tänkte att bara det finns en päls sort som heter rex men då var tydligen rasen rex med!

marty94
0

Rex finns som ras oxå :)
Stor rex, liten rex och sen finns det rex pälsade.
Vanligaste färgerna är just nu dalamtiner och viltgul men finns även flera färger t.ex. blå zobel. :)

[linneasandberg]
0

#3 okej tack! :D

Lillhems Kaniner
0

På rasen Rex är det Castor och Vit rödögd man ser mest. Rex är godkänd i nästan alla färger i standarden.

Chieko
2

Om du är nyfiken på rexarna finns rexkanin.ifokus. Jag själv har en vilgul mantlad rexpojke, av den större varianten. Säger någon bara rex om sin kanin kan du nog räkna med att det är den större, annars säger man minirex. Sedan finns det även hermelin rex och dvärgväddur rex, men de raserna finns ju med vanlig päls också så då är det pälssorten man syftar på.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[linneasandberg]
0

tack för hjälpen alihopa! Skrattande