Ropa på kaninen
Hej
Är de någon som lärt sin kanin kaninens namn?
Alltså om man ropar på kaninen så kommer den. Jag vill nämligen försöka lära min kanin detta :)
Hur gjorde du då?
När jag lärde min kanin, Gizmo, så sa jag hans namn när han kom skuttande självmant mot mig och gav honom en godis när han kommit fram! :D
#1 Okej, Tack! :)
Jag gjorde också så för min kanin Milo. Jag ropade hans namn och typ "trippade" med fingrarna, alltså slå dom i takt mot marken, svårt och förklara… Och när han kom så fick han givetvis en godis ^^
#3 Ja men jag tror jag förstår vad du menar! :)
#4 Bra x) Det är ett sätt att lyckas få deras uppmärksamhet ifall dom inte reagerar på namnte först :) Nu använder jag bara namnet, eller bara fingrarna, han kommer på båda ^^
jag ropade och pratade med min kanin oliver helatiden och nämnde hans namn nästan hela tiden, och jag belönade inte med godis utan jag klappade och pussade honom allså gav honom kärlek. och det funkade.
/Kram Betul ♡
Min kommer inte på inkallning direkt hehe :)
Vissa lyssnar på sitt namn, andra inte.
Dock kan jag ha 3 av 5 kaniner lösa:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kan göra så med Manfred. Men det är inget jag har lärt honom, han lystrade till sitt namn redan innan jag köpte honom. Jag brukar smacka också, det lyssnar han också på.
Min kanin kommer när man visslar. =)
Jag vislade och när hon kom fick hon godis. =)
Hälsningar Lurvas11
Min kanin kommer närnjag ropar "kom hit". Jag skramlade med lite godis och när hon var på väg mot mig ropade jag kom hit och så fortsatte jag så. Nu kommer hon när jag ropar kom hit, tom en gång när hon rymde:)
www.emeliewarnholtz.blogg.se
Elvis lyssnar inte direkt när man ropar på honom. Men det räcker att jag hukar mig så sprnger han i fullfart till mig =)
haft en morots bit och sagt kom då strumpan då kommer han men nu säjer jag bara strumpan så skyndar han sig till mig
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år