kanin som springer runt
hej !
När jag går ut med min kanin så springer han bara runt mina fötter och det är ganska så jobbigt, har det någon speciell betydelse? Varför gör han så? Hur ska jag göra så att hans ska sluta?
tacksam för svar :)
/Kram Betul ♡
Jag tror att han kanske tycker att det är lite läskigt? Något som har skrämt honom innan? Annars hur gammal är han?
Kramar
Linda & Djuren
uppvaktar dig! könsmogen om han inte är kastrerad! händer likadant här
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#1 borde han inte springa iväg om det var läskigt? Inget som jag vet har skrämt honom, han är super snäll. Han är 7 månader
/Kram Betul ♡
#2 han är inte kastrerad. men funderar på att göra det, vet inte om det är någon bra ide. Med tanke på att han ska leva ett naturligt liv.
/Kram Betul ♡
3#
Dår är det nog som #2 säger! :)
Kramar
Linda & Djuren
4# förstår vad du menar med naturligt liv…samma här! jag håller med dig är kaninen snäll och så så behöver man nte kastréra tycker jag!
men de brukar ibland gör så när de är könsmogna det är naturligt:) min kanin gör så ibland det betyder att han vill gifta sig med dig! älskar dig! ;)
bambi gör exakt likadant
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#6 Han är könsmogen han blev det för en månad sedan. Vet du något man kan göra om man inte vill att han ska fortsätta? bör jag para honom då?
/Kram Betul ♡
7# nedå det behöver du inte! det är hermoner det är humörsvängningar det går över sen kommer tillbaka! aktivera honom lite mera slutar han lite beröm! :)
det är det enda du kan göra om du inte vill kastrera!
Albin gör så på mig när han vill uppvakta mig.
Sedan "grymtar" han samtidigt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 tack.
#9 så det är alltså vanligt ?
/Kram Betul ♡
10# jepp! inte så ovanligt men alla kaniner gör intee så.. det är från kanin till kanin! :)
#10 Nja vanligt och vanligt. Han är den första av mina kaniner som beter sig så :)
Men ja okastrerade hanar är nog inte helt ovanligt, inte honor heller.
Dock ska ma inte tillåta om dem skulle försöka para sig med t.ex benen eller liknade
#11 men är det något positivt eller negativt? alltså är det bra att den gör så eller är det en dålig vana?
/Kram Betul ♡
#13 Dålig ovana skulle jag säga.
Vet inte vad andra tycker men jag tycker det.
#12 det är precis det som har hänt han har försökt para sig med min fot och nu tänker jag para honom med en kanin hona ( dvv ), hur ska jag få honom att sluta? Jag kan självklart kastrera honom men det är inte något jag uppskattar precis.
/Kram Betul ♡
#14, men vrf? han älskar ju mig? vrf skulle det vara dålig vana?
/Kram Betul ♡
#16 Det handlar inte om kärlek, han älskar dig ändå, utan att göra så.
Det handlar om ett parningsbeteende bara, inte kärlek.
Du kommer nog inte få honom att sluta direkt, då får knuffa bort honom när han gör så, eller sätta honom in i buren igen eller i hagen.
#17 okej, tack :)
/Kram Betul ♡
Håller med # 2 o 5
Han uppvaktar dej o vill para, dessa killarna är rätt enerverande men samtidigt så lätta att kalla in/hämta om de springer fritt 
ja, och det är ju superkul när han springer efter mig utan att stanna och när jag inte har på honom koppel så kan jag ropa på honom så att han kommer fram, det är något jag tycker är kul. Det blir ju mycket roligare att vara ute med kaninen då.
/Kram Betul ♡
Jag säger dom de andra - han uppvaktar dig! Det brukar Puff göra på våren :) Personligen tycker jag inte att du ska knuffa bort honom eller sätta honom i buren eller liknande, han visar ju bara att han tycker om dig! :]
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#21 Jag hade blivit tokig om jag hade haft en kanin som hållt på så, ofta och länge.
Dem visar uppskattning och att dem gillar en på annat vis med.
Albin gör det bara i perioder, och som tur är bor han i boden så jag slipper det ;)
Det gäller som tidigare sagt att säga ifrån om han går på benen och sånt. Min kompis ena kanin är så där hela våren och sommaren. Hon kom på lite för sent att hon borde kastrera , så nu är det ett permanent beteende hos honom tyvärr :/
Fast lite kul är det när man är ute på tomten med honom , haha, han följer efter folk som en svans xD Riktigt duktig på hoppning också , bara man springer förbi hindrerna så hoppar han dem i tron om att lyckas nå föraren xD Fast inga tävlingar för honom på sommrarna, bara träning hemma :P
Som jag tidigare har sakt så tänker jag absolut inte kastrera min kanin hade funderat på det ett tag men sen ångrade jag mig. Det skulle inte vara kul för de. tänk dig själv i sådan sitvation.
jag är verkligen emot kastrering. Men det är bara vad jag tycker, kaniner bör inte lida bara för att de bor hos människor.
/Kram Betul ♡
#24 Djur tänker inte "nu är jag kastrerad, nu kan jag inte para".
Vissa kaniner mår bättre av att kastreras, andra inte :)
Och djur lider inte av att bli kastrerade.Många gånger är det positivt att kastrera
#22 - Det är väl individuellt, visst om kaninen håller på väldigt länge kan det var sa jobbigt. Dock skulle inte jag "straffa" den ändå. :) #24 - Jag förstår hur du tänker, jag har inte kastrerat min hane heller :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#26 En kanin, precis som andra djur, ska uppfostras tycker jag.
Och sedan är det upp till var och en vad man tillåter och inte tillåter.
#25 det är absolut inte vad jag tycker, vi människor kan inte veta hur kaniner känner efter sin kastrering, man kanske tror att dem mår bra fast den kanske inte gör det, det kan vi inte veta. p.s det är bara vad jag tycker.
/Kram Betul ♡
#28 Man märker på sin kanin om den mår bättre efter eller inte.
En kanin som är stressad pga hormonerna är inte rätt att ha okastrerad, bara jobbigt för kaninen.
Jag har aldrig kastrerat kanin, men aldrig behövt heller:)
Jag tycker att kaninerna ska leva så som de lever i naturen. Det finns ingen som kastrerar en kanin i skogen och det är så man ska tänka tycker jag.
Han kanske kan vara jobbig ibland men ingen är perfekt, ibland kanske han är jobbig och ibland kanske han är super härlig, det kan bero på hur han känner det för just den stunden.
Det är ju bra att du inte har behövt, kastrerat dina kaniner :)
/Kram Betul ♡
#27 - Det håller jag med om. Men som du sa är det upp till var och en bestämma hur man uppfostrar sin kanin. ^^
#30 Om du vill att din kanin ska ha det så naturligt som möjligt ska den ju t.ex inte bo inomhus eller i bur då?
Inte ha matskål eller vattenflaska? Inte ha massa hus osv. För det är ju inte heller naturligt för en kanin.
Våra kaniner är inte helt som vildkaninerna.
kastrering är oftast inte så mycket hjälp till kaninen, men hjälp till dig själv
#32 det är ju inte precis så jag menar, men du kanske tolkade det så. Jag kan inte bo i skogen bara för att kaniner gör det men jag kan avstå från kastrering det är något valfritt, och då väljer jag att inte kastrera min kanin. Jag menar att jag har möjlighet att välja att kastrera eller inte.
/Kram Betul ♡
#34 Tolkade det så, eftersom du skrev att du ville att det skulle vara naturligt för din kanin:)
Men ja, man kan välja om man vill kastrera eller inte, upp till var och en!
Men som sagt, ibland är det bra för kaninen, om den t.ex är stressad av det eller liknande. Alltså inte för "bekvämlighet" av människan
#35 jag skrev så för att vi talade om kastrering jag hade ingen aning om att du skulle missuppfatta detta, om jag skulle vetat det så skulle jag vara tydligare såklart.
/Kram Betul ♡
#36 Jag är inte korkad om du tror det? Så något "tydligare" behöver du definitivt inte skriva, förstår vad du skriver och menar.
nej nej, jag tror absolut inte att du är korkad, ber om ursäkt om du trodde att jag menade det.
/Kram Betul ♡
…