Fattar nada!
Jag fattar ingenting!! Ibland så kan hon verkligen lyckas…
När jag kom in till sovrummet och jag är påväg till sängs när jag ser att katterna är väldigt nyfikna och intresserade vid byrån, speciellt min katt Tindra, hon kollade hemskt mycket bakom byrån.
Tänkte inte så mkt på det, men ändå, kollade jag lite snabbt.
Och vad tror ni jag ser? Dä ser jag en mörk klump inne i hörnet, ser inte tydligt pga dåligt ljust. När ögonen började vänja sig vid mörkret så ser jag en lurvig sak, en lurvig rumpa och när jag kollade bakom efter att jag drog ut byrån en väldigt liten bit, så jo där låg kaninen Mitsu (dvv rex) intryckt UPP OCH NER(på rygg), på något konstigt vis. Mitt hjärta och min andning stannade en stund där, för att hon rörde sig inte alls och jag fattade inte första sekund om vad jag såg så jag stirrade nog en liten stund där innan jag fattade att det var kaninen. Fy fan vad livrädd jag blev. Så fort som fan bort med byrån osso såg man att hon vände sig om och började röra sig och hoppade tillsist fram från byrån.Fattar inte hur hon kom in dit änns, varför hon änns skulle in dit - hon måste ha tryckt in sig dit?? Hur hon nu lyckades trycka in sig dit änn, det finns typ ingen plats alls för att komma in dit (men blev så stressad så jag kollade inte allt för noga). Och ännu mindre fattar jag hur hon hamnade på rygg? - när jag inte änns fattar att hon har fått plats för att ta sig in dit.
Det förklara saken varför det var så lugnt och skönt på kvälls kvisten nu när man tänker efter (men tänkte dock att hon sovde, fast det bruka vara full fart på henne nu på kvällarna o tigga efter mat).
Tänk om jag inte hade kollat in där, hade jag fått se en död kanin imorrn bitti då eller?? Hon var lite varm nu när jag tog henne därifrån så hon måste ha legat där ett tag, guda vet hur länge.
Jävla knäpp kanin (blir fan en stor kanin nästa gång som inte får plats att tränga sig in någonstans!).
Funderar på katterna kan ha vart ett problem för henne, men hon såg ju inte rädd ut eller något. Kom ju fram lika snabbt ändå. Nog att det var lite päls där bak i, men det måste vara pga att hon hamna bakom där på något krongligt vis och på rygg o serdan kanske försökt vända sig eller nåt - asch jag vet inte…
Plus att katterna inte brukar jaga Mitsu, någon tass händer ibland - men det är för att hon är väldigt närgången ibland på dom som dom inte gillar.
Undra om man måste till veterinären med henne och kolla? men rätt så omöjligt just nu. Dock ser hon okey ut förutom att hon var rätt så varm om öronen och så. Jag bar allafall in henne till tvrummet igen (detta skedde i sovrummet, men hennes rum är typ vardagsrummet där hon brukar mest vara, men hon är frigående och hela olyckan hände i sovrummet). Hon fick även lite extra mat så här på kvällskvisten för att gotto göra för henne (+ att hon är bortskämd). Sen så var hon lugnare och ja, snällare än vanligt (kan ha en intressant temperament ibland!). ^^ plus att hon inte hade lika bråttom till maten som annars (hon beter sig som ett farligt hungrig lejon annars som slänger sig över maten). Men hon är väll seg efter den där… olyckan? eller vad man nu ska kalla det! *SUCK!*
Och nu är hon inne i sovrummet igen… Hoppas att hon inte hittar på något mera nu, för nu vill jag sova!
Har ni själva råkat ut för något liknande eller ja, något som er kanin har klantat till det på något vis med?
Nu efterhand önskar jag att jag hade knäppt kort på det hela, för att hon såg lite rolig ut, undra om hon skämdes?? (men då skulle ni ha fått sett mina dammråttor med - och det är ju inte bra)
Sorry för stavningen, ser dubbelt pga trötthet och fortfarande lite smått skakis. Så lite smått svårt att få till texten, hoppas att ni hänger med ändå!
Kanske trillade ner uppifrån?
Det kan ju vara en bra idé att ha henne i bur på natten eller åtminstone instängd i ett kaninsäkert rum.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Omöjligt för henne att trilla uppifrån.
Nja, hon får springa lös. Omöjligt att ha henne i bur. Men dock, funderar på att börja träna o ha henne i buren. Men det blir nog mest bara hopplöst.
Går inte stänga igen rummet heller.
ingen större mening med att stänga in henne i buren på natten heller. Bättre att ha henne ute om natten.
Hon är en frigående kanin, så då får hon även vara det med, på heltid. Hon trivs bäst med det! =) Och jag tycker inte att kaniner ska vara instängda.
Bra att du fann henne! Min Sotis är också frigående. De råkar ut för lite roliga saker då ibland, så man behöver lite extra koll.. ;) Jag har hittat henne i badkaret och i en stor låda hon inte kom upp ur, samt inne i ett skåp med mitt headset mellan tänderna.. haha.
/ N~
Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom
Hur gör ni för att era kaniner inte ska bita på era möbler?
lite OT kanske :O
Men tur TS att du hittade henne tillslut iaf =)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
jadu, hur man får dom att sluta bita på möblerna. En massa massa massa kvistar! Får väldigt ofta hårdbröd eller morot och sånt att knapra på.
Men ja, tuggar gör hon ändå på möblerna ibland (men mycket mindre om hon får något annat att tugga på och att hon aktiveras). Och innan jag renoverade vardagsrummet så "hjälpte" hon mig att riva ner tapeter mm. Som tur är så har hon inte gjort det ännu (som jag inte har sett än allafall) på de nya tapeterna! Men så fort hon gör något så fyar jag henne, brukar även ge henne något annat att göra då hon håller på att fjanta sig. Plus att jag har lite tuggleksaker som hon tycker om. =)
#4 Ja, man behöver verkligen hålla koll på dom. Dumt att slappna av för mycket för att då händer det mesta! ^^