Hur mycket motion? :)
Hur mycket Motion ger ni era kaniner, säg hur mycket ni går ut med dem i selen, har de ute i nån sorts Hage? Hoppar? Ja berätta bara! :D
Och sen, hu mycket Motion tycker ni åtminstone en kanin borde få? :>
Själv har jag ut mina kaniner varje dag i någon sorts rastplats, endel i stallet eller vår lilla Hage (ska bbygga ut den till sommaren) Sen får de komma ut i sele varannan dag och hoppar med dem cirka 1 gång i veckan. :)
I give you all my love, rabbits...<3
Alex får springa i huset hur mycket han vill när vi är hemma.
Men han hellre i sin bur knasbollen hihi :)
Kaninerna ute får mest Motion vår/sommar/en bit in på hösten, då blir det mycket i sele, Hage och vissa går lite fritt med. Då är dem ute från morgon tilll kväll stort sätt. Men nu vintertid blir det inte alls lika mycket,då mina gärna inte skuttar i snön om det ligger på minusgrader, men dem har stora ytor i "burarna" med hus,tunnel mm :)
En kanin tycker jag ska få komma ut minst 2 timmar/dag, mer om man har minstamåtten på buren tycker jag.
Visst utekaniner är inte alltid lätt när det är snöoväder, regnar mycket eller likande, men då tycker jag att man ska satsa på större bur för dem, så dem har lite yta ändå :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja.. Jag har en stor bur. Den r så stor så att kaninerna får ordentiligt med Motion utan at behöva komma ut.
Sen så får en av mina niner springa lös ute ca ½ timme till 2 timmar per dag, så länge som jag är ute.
Sen har jag även 8 st kompostgaller som man kan göra till en lagom stor Hage.
De får komma ut i sele åtminstone en gång i veckan och så hoppar jag ca en gång i veckan under de delarna av året då det inte är snö ute. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Bambi är på balkongen 6timmar ungefär sen hatar han att gå ut med selen nuförtiden då han fryser om fötterna!på natten är han i buren och han är innte 20mn lite då och då och kelar me mig! :) men jag är mycket mer med honom på sommaren och så :)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
När jag är i skolan får kaninerna vara i rasthagar. Sedan hoppar varje kanin (av de som är hoppintresserade) ca 1-2 gånger iveckan, varav en är med sele och en gång där de får hoppa löst. Sedan går jag ut å år med vissa ibland!:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Vinterhalvåret får alla antingen vara ute i kompostgallerhage tills det blir mörkt eller lösa i lekstugan, och promenad/hoppning i sele någon gång i veckan :)
Sommarhalvåret får de betydligt mer Motion! Sommarlovet får de vara ute från morgon till kväll, och gå i sele var varannan dag, på ett ungefär :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Min sötnos Oliver får gå ut när jag också är ute. Med tanke på att han får gå ut med sele och han är så duktig på att gå i sele, precis så som en hund, så då blir det ingen problem med mig. Det har alltid varit kul att ägna tid åt honom, han är min lilla älskling.
Han får vara ute i ca 1,5 - 4 timmar dagligen och enligt mig är det bäst att en kanin är ute minst i 1-2 timmar dagligen
/Kram Betul ♡
Mina kaniner tävlar ju inte, och därför anser jag inte att dem behöver så himla mycket Motion, jag satsar mer på berikning och hjärngympa, då dem springer och busar av sig själva.
Jag möblerar om i rasthagen varannan dag ungefär, och dem får nya grenar med blad, granris och annat ifrån skogen. Jag gömmer maten istället för att ge den i en skål, och ser till att dem har något att göra under tiden jag är hemma.
Så, när det gäller motionen så motionerar dem sig själva i sin rasthage, som dem är i från morgon till kväll varje dag. På sommaren får dem vara med oss i trädgården och rensa bland godsakerna, haha.
nu på vintern får dem inte komma ut så länge… men nästan varjedag.
jag går i sele med zingo 2 ggn i veckan (eller 3) och hoppar en gång av dom
på sommaren får dom vara ute från ca 11.00 till 16.00 klan bli hela dagen ibland :) och då går jah nog i sele 3 ggn i veckan :)