Vrf gör han så ;S ?
Min kanin Gossen, brukar ibland "vända" huvudet sakta åt sidan som om han ska titta åt den sidan, men han gör det väldigt sakta och konstigt, han "vaggar" inte men, jag vet inte hur jag ska förklara det men det är lixom konstigt, han har lite snett huvud när han vänder huvudet annars helt fullt normal, han är lejonhuvad dvärgvädur, brun zobel, brun ögd men nyans av rödögd nästan, (om någon skulle undra).
Kanske någon som vet vrf han gör så?
Ingen som vet?
PUTTAR
putt
#2 Tack :D
Han gör så varje dag iaf, mest när någon kommer typ.. ;S
Min kanin gör också så, och hon är också en dvärgvädur med samma ögonfärg. Hon är pigg och och mycket tillgiven och gör detta bara ibland när hon sitter i sin bur.
Har du kommit fram till varför detta beteende?
Det kallas för "scanning", kaniner med zobel, ryss eller vitrödögd eller vblö kan göra det.
Det finns teorier om att dom gör det för att dom har dåligt djupseende pga att de har så lite pigment i ögat (därav den röda glansen hos zoblar/den röda färgen på ryss/vrö).
Inte direkt farligt men ser ju lite konstigt ut. En del gör det mer än andra, vissa av dessa färger inte alls.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
2 av mina för de med, en bourgonge sheck brunögd och en gul/svart japanmantlad brunögd :o
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Gammal tråd 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~