Ev tjuvparning
För drygt en månad sen lyckades Intro komma ut ur sin bur och ta sig in i Yras. Jag trodde inte att någonting hänt då Yra satt kvar i sin bur medas Intro sprang lös i rummet.
Idag såg jag på Yra att hon är mycket bredare än vanligt.
Jag har verkligen inte tid för en kull nu.
Om det blir ungar så blir det renrasiga Belgiska harar med jättefina linjer.
Någon som är intresserad? Föräldrarna är väldigt snälla och sociala, ej utställda.
Kommer inte skriva stamtavla på ungarna då jag inte har något uppfödarnummer än.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Menar du att du säljer du ungarna i så fall? Förstod inte riktigt :)
Vad kommer de kosta?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Oj var nog inte tydlig nog.
Ja de ska säljas, håller på att minska antal kaniner och nu händer detta…
400-500 tänkte jag.
Pappan till kullen har en SJUKT bra tan-teckning. Och båda föräldrarna har jättebra kroppar.
De har svensk-norsk-dansk-tysk-engelska linjer som jag vill föra vidare.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Blir det några ungar så fixar jag uppfödarnummer och ungarna kommer att ringmärkas.
Då denna kombination endå skulle tas senare så sätter jag stamtavla på dessa.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Den 12 januari lyckades Intro smita in till Yra så hon är på dag 23 nu.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Löser sig transport kanske det smiter hem en till mig då ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#5 Intro har väl inte stamtavla?
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Oj då måste jag vara helt ute och snurra.
Nej inga föräldrar är utställda än.
#9 Jag fick inte med någon stamtavla men när jag pratade med uppfödaren sa han att han och Yras stamtavla är likadan om jag vill ta kull på dem.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#10 Om du ska kunna skriva stamtavla på ungarna så måste MINST en av föräldrarna vara utställd. Plus att det inte får finnas mer än 2 outställda kaniner i stamtavlan, och inte på samma sida.
Om Intro inte har stamtavla så har han förmodligen inget öronnummer? Du måste ha öronnummer på båda föräldrarna om du ska kunna skriva stam.
En annan viktig sak: VARFÖR har inte hanen stamtavla? Han kanske inte är något att avla (rasrent) på?
Nej jag har förstått det att det inte går att skriva stam om inte föräldrar är utställda. Tack.
Intro har öronnummer och uppfödaren tycker att han ska gå i Avel.
Varför jag inte fick med en stam när jag hämtade honom var för att han inte var så utveckad.
Idag är han en annan kann, snygg, stabil och som en hare ska vara.
Uppfödaren vela vänta med att skriva stam på honom tills jag ställt honom då han inte var lika snygg som unge.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Äsch då.. Vill helst ha med stamtavla :/
Du hinner inte ställa Intro innan ungarna är flyttklara då? :)
// Anka
Fast stamtavla kan man ju skriva ändå trots att ingen av föräldrarna är stambokförda eller ens utställda, precis som man gör ex med projektdjur/djur som söks dispens på. Så de går ju att ställa ut. Men, de går som sagt inte att stambokföra på en sådan stamtavla. Problemet som jag ser det med att göra så, är dock att det kan uppstå missförstånd med köpare som tror att de går att stambokföra. Så för enkelhetens skull skulle jag skrivit härstamningsbevis om jag vore i samma sits.
#13 Jag har inte tillgång till bil eller skjuts så tyvärr. Vela ställa ut båda hararna men det är just avståndet mellan utställningarna som är problemet.
#14 Tack då har jag lite mer förståelse ang stamtavlor. Har aldrig skrivit det innan.
Jo det blir härstamningsbevis då det inte låter nå vidare med stamtavla.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se