Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 808 ggr
Raspberrys
3

Rymlingen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som har holländer kommer att förstå vad jag kommer att skriva :)

Min lilla flicka Tjejen har varit frigående hela sommaren men fick en bur som hon sitter i när jag är i skolan. När min mamma kom och hämtade mig i skolan så kom min syster hem och skulle säga hej till alla kaninerna men då är inte tjejen i sin bur…

När jag kommer hem så skrattar min syster och säger att Tjejen legat och slickat på mina kläder i sängen och sedan lagt sig på mage o somnat. Nu har jag suttit och pussat på min kelsjuka kanin i 2,5 timmar.

Någon annan som har en överdrivet kelsjuk kanin? <3 ;)

En bild på Tjejen:

Kramar

Linda & Djuren

Raspberrys
0

En till bild :)

Kramar

Linda & Djuren

Gimbergsson
3

Min Nessie är väldigt beroende av sällskap och är frigående när jag är hemma :) Igår till exempel hade jag henne på golvet, jag satt på sängen och såg på tv. Då hoppade hon upp i sängen med racerfart och sprang till mig, hoppade upp i mitt knä och slickade mig på näsan. Det är så gulligt!

Raspberrys
0

Gud vad kul! Alltid roligt med busiga kaniner! :)

Kramar

Linda & Djuren

NaDa...
1

Jag har också en översoccial Holländare :)
Han hoppar upp i ens famn, sitter och gnuggar och slickar på en och glädjeskuttar. :)

Jag kan ha honom lös på gården, då han kommer upp i famnen när man ropar (nästan alltid, ser han en katt att jaga så kan man inte stoppa honom..) :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Raspberrys
0

Guud vad skoj! Bor ni på landet då? :)

Kramar

Linda & Djuren

NaDa...
0

Ja typ, I ett litet bostadsområde med egnahemshus. :)
Vi bor vid en väg, dock springer han aldrig ut på den och det kommer knappt några bilar förbi :)

Kan ju slänga in en bild på honom när han springer lös:

~ Kram Nadja ♥

Raspberrys
0

Fin teckning han ser ut att ha! :) Holländare är typ som hundar, jag håller på att lära min "kom hit". Har hört någon stans (vet dock inte om det stämmer) att holländare har lättare att lära sig trix osv än andra kaniner :)

Kramar

Linda & Djuren

NaDa...
0

#7, Jo som små hundar! (Mycket bättre än hundar tycker jag..)
Jag tränar Kaninhoppning med honom och så klickertränar jag honom, han behöver hållas sysselsatt. :)

~ Kram Nadja ♥

[EllenAlicia]
1

Zingo är inte så kelsjuk men hon älskar att pussas :3

:holmgreen:
3

Hollisar säger jag bara xD