Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1846 ggr
denice95
0

Brunst

Blir förvirrad.
Har haft Jambo och Afrodite ihop igår, och nu sitter dom tillsammans också. Afrodite är av typen att man aldrig märker om hon brunstar eller inte, jag vet att man kan se efter på könet om det är rött och svullet, men är inte så säker på hur det ska se ut, någon som kanske har nån bild på en brunstig kaninhonas kön? Men iallafall, när jag satte in Afrodite hos Jambo igår brydde hon sig inte så mycket, men visade inga tecken på att hon inte ville heller. Satte ihop dom idag igen vid lunchtid och då sprang hon bara ifrån honom, så jag särade på dom igen. Testade ta båda två utomhus, och då var Afrodite mer intresserad, då började hon jucka på honom, så jag testade sätta dom inne i buren igen men då började hon springa iväg från honom igen.. O.o Någon som har någon aning om detta tyder på brunst eller inte brunst?

tootiis
0

Om honan juckar på hanen så betyder de typ att hon är villig x] Min hona gjorde oxå så.. Antar att de är för att honan lixom ska få igång hanen.

// MT ♥

denice95
0

1# jo men jag tycker det är märkligt då hon inte verkar villig alls då man tar in henne ;o

tootiis
0

#2 - Hm, jo verkar lite konstigt o.o Har du provat släppa lös dom på ett rum elr så?

Min hona gillade inte att vara i hans bur, så dom fick springa omkring fritt xp

// MT ♥

denice95
0

#3 Aa det har jag gjort

tootiis
0

#4 - Okej.. Kanske låta dom para sig ute? Tänkte eftersom du skrev att hon verkade mer intresserad då ^^

// MT ♥

denice95
0

5# Aa men Jambo är typ mindre intresserad ute :o

tootiis
0

#6 - Konstigt o.o

// MT ♥

denice95
0

Men när han väl stiger upp på henne så hittar han aldrig rätt heller..

tootiis
0

#8 - Har du provat att hjälpa dom?

Försiktigt hålla nere honan, och "he upp" svansen och lägga hanen på. Finns en mer exakt förklaring om man googlar på de x]

// MT ♥

denice95
0

#9 Alltså jag har testat lite med att hålla upp henne, men då är det som att Jambo inte vill för att jag är ivägen x)

tootiis
0

#10 - Ta hjälp av ngn förälder/kompis som kan hålla ner honan medans du lägger hanen ovanpå elr tvärtom :)

// MT ♥

denice95
0

#11 Redan gjort de, men som sagt är det som att Jambo inte vill då :/

[ÖstergärdetsKaniner]
2

#11 Det känns ju inte riktigt snällt mot kaninerna tycker jag Det bör de väl sköta själva? Man ska ju aldrig "tvinga" kaniner att para sig, enligt min mening.  De parar sig när de är villiga :) Om de inte vill para sig nu, så är det bara att testa imorgon :)

tootiis
0

#13 - Har läst att man kan hjälpa dom, om hanen inte riktigt vet vad han ska göra men aa…

Annars äre bara att testa till båda vill :)

// MT ♥

denice95
0

#13 Såklart tvingar jag dom inte

[ÖstergärdetsKaniner]
0

#15 Bra. Du ska se att de snart parar sig. kanske de tycker att det är för kallt/fel årstid? Mina kaniner är inte villiga att para sig under vintern…Fast det gäller utekanininerna. :)

denice95
0

#16 Jo förr eller senare så kommer dom ju göra de ;)  Jambo är ju väldans på när vi är inomhus iaf, det är synd att han inte kommer åt lixom, har klippt han på magen och runt könet, och Henne runt rumpan, så dom lättare ska komma åt men han verkar inte komma åt ändå O.o