kanin i stallet
Har tänkt på en sak har mina kaniner ute på vintern men jag tycker att det är så jobbigt när det är kallt man hinner/kan inte kela med dom så mycket.
Tänkte då ha mina i smådjurstallet ett stall för kaniner man hyr plats det kostar 350 kr per burplats tror ni att det är en bra ide? Det finns massor av andra kaniner där också.
Och ha hemma dom under sommaren då såklart :D
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Jag personligen hade inte velat ha det så. Genom att ha kaninen hemma ute så kan jag stanna till där flera gånger per dag, gosa och prata med dem. Ser att de är friska och mår bra.
Om jag skulle hyra in dem nånstans så innebär det att jag måste åka iväg för att pyssla med kaninen. Det tar mer tid och ge ändå mindre tid till kaninen.
Risken för smittspridning är ganska stor i smådjursstall. Många människor, många kaniner. Hur fungerar karantän på ett sånt ställe?
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Jag vill ha mina kaniner hemma, mer tid till dem:)
Jag anser att man har samma tid när det är varmt som när det är kallt. Man får bara ha mer kläder på sig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker att du ska ta in kaninen och leka med den inne hos dig, så gör jag på vintern.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
#3 En utekanin bör man inte ta ut och in varje dag, anser att det inte är bra för dem. Bättre att umgås med sin kanin ute.
Kaniner tycker om att skutta i snö. Man kan alltid använda sele och vara ute i trädgården. Min kanin älskar detta !
#4 - Om det då är så kallt att man står och huttrar är det väl bra att ta in kaninen. Man kan umgås länge och låta kaninen vara inne och bli en del av familjen. Kanske fem timmar om dagen eller så. Min kanin är nämligen väldigt social och tycker om människor.
#5 Tycker det är för stor temperaturskillnad. Inte bra för kaninen.
Nej har man kaninen ute tycker jag man ska vara ute med den.
Finns kläder så att man inte fryser, bra termobyxor, jacka, vantar mössa osv.
#5 Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder. Om Inutierna kan vara ute hela dagarna utan att frysa så ska väl ändå vi svenskar också kunna vara ute utan att frysa. Det gäller bara att klä på sig ordentligt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#5; Jag är totalt emot att ta in sin utekanin. De har en riktigt tjock vinterspäls och uppskattar knappast att komma in. kanske för uppmärksamhetetsskull, men då kan man gått gå ut. Annars ska man inte ha en utekanin.
Tänk dig själv att sitta i i 20 graders värme med dubbla vinterjackor, tjocka väntar, mössa och stora kängor med raggsockor?
Dock är det värre än så för kaninen eftersom vi kan svättas, det kan inte de.
Dessutom är 5 tim. oerhört mycket om det sker varje dag, och det finns en väldigt stor risk att kaninen blir sjuk.
Nej, har man utekanin får man minsann klä på sig och gå ut! Kaninen ska inte behöva lida bara för att man inte orkar klä på sig.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#8; Min kanin står i yttertum där det är lite varmare än i själva utekylan. Jag nämnde aldrig att min kanin stod ute. Jag gav ett exempel till den frågande.
Jag är ändå i stallet nästan varje dag och om inte jag är där så har jag kompisar som kan mata dom :) så nästa vinter får dom flytta dit :P
#9 Fast uppenbarligen så har TS sina kaniner ute, då kan du inte tipsa om att ta in flera timmar om dagen.
#10 Jag hade inte haft dem borta från mig. Min kompis hade sin ena i en ladugård och det blev ganska jobbigt för henne att åka dit. Fast det blir nog roligare om det är många som har sina kaniner där, och jag förstår vad du menar med att det är jobbigt och kallt ute. Själv har jag min inne! Var bara noga med hygienen så att inga kaniner kan smitta varandra.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
11# Ja det är ganska jobbigt när det är kring 20 minus ute i 2 månader jag bor ju uppe i norra norrland, + att jag kelar mycket mer med kaninerna när dom är i stallet och kaninerna när dom är ute och springer kan dom nosa på massor av andra kaniner :)
#12 Ja var försiktig med det där nosandet bara, det är ju jätteviktigt att alla håller koll på sina kaniner. Om en blir sjuk smittar det nog väldigt lätt!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#13 jo jag släpper ju inte ut han och springer om jag ser/vet att en kanin är sjuk :)