Inte bajsat - vad göra?
Idag när jag bärde upp min kanin Trulle så kände jag att han va jättetjock och att han inte hade bajsat någonting..
Jag provade trycka lite på hans mage för att se om han va öm, och han sprattlade jättemycket, och fick panik lixom, han hoppade ifrån mig och jag hörde att han skrev till lite.. och blev sedan jättesur på mig. Han har aldrig varit såhär innan!!
Vet inte om jag gjort något fel, ger han lagom mycket mat och han får jättemycket Motion och sånt!!
Någon som vet och vill hjälpa?!
Tackar så hemskt mycket för svar, mår verkligen inte bra när Trulle inte mår bra.
Här är en bild på honom:
Är han förstoppad måste du få igång hans mage.
PS: Skrev en bra rubrik till nästa gång
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
skrek*
Okej tack för tipset Fridaakesson !
Men om han har ont i magen och förstoppad hade jag ringt och rådfrågat veterinär, om han inte kommer igång med bajsandet under natten.
Ända jag kan komma på nu är att testa ge/spruta in lite matolja i hans mun..
Jag skulle iaf ringa vetrinären, eller ev. åka in!
Hoppas allt går bra!
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Okej.. tack för tipset Borgbackens!!
Hoppas jag med!! ;)
Aa, ska kolla hur han mår lite imon, om han inte mår bättre ska jag ringa elr åka till vetrinären Fridaakesson ;)
/ Tove ♥
#7 Va? Jag är inte veterinär? Hur menar du?
Ananasjuice kan hjälpa ifall han har fått "hårbollar" i magen, vilket kan leda till förstoppning. Pröva ge honom det, om ni har. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Ajdå det var ju inte bra.. Du kanske kan vänta lite och se vad som har hänt imorgon? Sen kan du försöka ge honom något som kanske löser upp magen. Ifall det inte funkar får du nog åka till veterinären.. ;)
Lycka till!
Kramar - Aynaz ♥
#8 toffzie99 Menade nog att hon sa till dig 
Hoppas nu att det blir bättre med lilla Trulle!
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#11 Okej, tänkte eftersom det inte var en , emellan ;)
Tack allihopa för alla tipsen! :D
Hoppas verkligen det löser sig!
Fridaakesson, jepp jag menade att jag sa till dig xD glömde " , " :)
Hälsningar Tove ♥