Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1138 ggr
Hyeonmu
0

Rasbestämning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! =) Jag tänkte om nån kunnig person hade några tankar om vad denna tös kan vara för ras.

Hon köptes i djuraffär (för länge sen) som Hermelin, men ser ju inte alls ut som en. Fel huvudform och öron, te.x. Hon var dubbelt så stor, både i höjd och längd, som en vanlig liten Hermelin. Ungefär lika stor som en Dvärgvädur men inte så bastant.

Hon vägde inte mycket mer, kanske ett kilo mer än Hermelinerna jag haft. Men jag kan ha blivit lurad av att hon kändes lättare än hon var, då hon var mindre kompakt i kroppen än vad Hermelinen jag hade då var.

dermot
0

Tycker hon ser ut som en fusch eller cashmere? Kan dock inget om hårlagen… Eller så är hon kanske en blandras mellan hermelin och t.ex dvärgvädur cashmere eller lejonhuvad?

Någon annan får nog uttala sig bättre omd et.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

CorneliaAndersson
0

Jag kan inte direkt om raser sådär helt bäst men jag föder ju upp hermeliner och ser direkt att det ej är någon hermelin, inte renrasig iallafall. Kanske en blandning mellan lejonhuvad och hermelin??:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Zvintos
0

Ser ut som en fuchspälsad korsning, troligen dvärgvädur/hermelin då detta är en ganska vanlig korsning. Mest troligt också med tanke på fuchspälsen.

Hyeonmu
0

#2 Ja! Förlåt, det borde jag ha skrivit Hon såldes som Hermelin Fuchs. Skäms

Blandras kan hon nog vara, men jag tycker hon har så långt huvud bara. Dvärgraserna verkar avlas mot kompakta små huvuden. Hon kan ju bara vara dåligt avlad iofs, men kroppen är så… gänglig. Så då känns ju Dvärgvädur i så fall troligt.

Tack för svaret! =D

Nja, hon var lite för stor för det. Det ska jag ändra i beskrivningen faktiskt. Hon var ungefär stor som en medelstor Dvärgvädur. Men då är det inte bara jag som tycker Hermelin är helt fel. xD Tack för svar! =D

Hyeonmu
0

Jaså? Ja men det kan hon nog vara då, en Dvärgvädur/Hermelin. Jag tänker på kroppen och huvudet, men sen har jag ju haft en Dvärgvädur som hade ganska lång nos och det verkar vanligt bland djuraffärsvädurarna. Sen är ju Hermeliner faktiskt lite nättare i kroppen än Lejonmanade och Dvärgvädurar. (Jag måste hela tiden påminna mig om att Hermelinen jag hade med henne var Lejonhuvad/Hermelin och därför också lite klumpigare.)

Tackar för svar, det verkar ju som att gåtan är så gott som löst! =)