Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1542 ggr
bambiiii
0

Godis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har sett några trådar om kanin kakor,men vf inte köpa sånt hät,man kan ge 2st per vecka eller när man klicker tränar(belöning) Bambi älskade de!

ville bara tipsa er!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

bambiiii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till! :) sista

det finns olika färger och de ser ut som björnar! bambi ville ha 2 men jag gav honom bara en!

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Norberg90
5

Godis från djuraffärer/mataffärer brukar innehålla massa onödigt socker osv. Har du nån innehållsförteckning på de?

Visst, det är roligt att ge de lite godis ibland. Men då kan man torka maskrosblommor o andra saker istället. Finns även naturligt godis att köpa på t.ex Gnagarboden :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Borgbackens
4

Känns säkrast att göra sitt godis själv, så man vet exakt vad som finns i, inga onödiga tillsatser osv.

Men visst kan man köpa också! Men jag föredrar att baka/torka själv :)
Det är ju så kul att pyssla/baka!

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Eriikaa
0

Säger som #3, man vet tyvärr inte riktigt vad som är i godiset man köper från djuraffären. BÄttre att du ger frukt, torkar, eller bakar något själv! :]

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

bambiiii
3

2#3#4# jo jag förstår vad ni menar,men ibland så kan det vara gott för kaninen att äta 1-2- godisbitar!

NaDa...
2

Jag föredrar också hemlagat godis. Då vet jag vad som är i.
Men brukar jag köpa varsin/en halv godispinne var till jul.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Chieko
0

Jag skulle aldrig ge min kanin sånt godis. Istället ger jag pellets eller torkad frukt. Torkade tranbär har vi haft hemma länge och dem älskar han. Det är lika mycket godis för honom som de du köper, men mycket nyttigare!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

mjuhm
2

Jag föredrar hemlagat godis. Brukar torka morötter eller bara ge dem någon fruktbit då & då när jag tränar dem. Glad

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Bamse 08
0

Jag ger också min kanin sådana Teddys, men bara någon gång i veckan/månaden :)

What doesn't kill you makes you stronger.

bambiiii
0

9# gillar de det?:)

Bamse 08
0

#10 Jadå!!

Han fullkomligt Älskar de!

What doesn't kill you makes you stronger.

Becca-
5

Ja herregud, varför ge dem grönsaker, örter och frukter när man istället kan ge massa nyttigheter ifrån djuraffären!? Att jag inte har tänkt på det innan..

bambiiii
1

12# för det första så vet jag vad som är bra och nyttit för kaniner för det andra så skadar det inte kaninen att få en liten godisbit en gångiveckan då jag hopptränar honom varje vecka och vill gärna att han ska få nått extra gott för att han var duktig;)

Borgbackens
3

#13, En godisbit skulle ju lika gärna kunna vara en morot eller liknande, tror nog han skulle uppskatta det minst lika mycket! :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

hobbymupp
2

Men hur vet du att dessa är extra goda för kaninen? Bara för att vi männsikor tycker att de ser goda ut betyder det inte att kaninen föredrar dem framför sådan som kanske är godare och deffinitivt bättre för den. Risken finns att sådana färgade och fixade godisar från djuraffären innehåller massor av onaturliga ämnen, varför ge något sådant till sin kanin när den blir minst lika glad av lite torkade örter eller frukter?

bambiiii
0

15# man märker det då när han ser godis biten så springer han framåt till mig och drar den från min hand! ;)

14# jag vet, men då Bambi får grönsak varje dag och han är kräsn mot morot så! men jag har märkt att bAMBI ÄLSKAR VERKLIGEN DE! HEHE ;)

Fridaaaa
1

Ger hellre frukt som godis om man nu ska ge godis :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jasmina.p
1

Jag tycker att det är roligast att göra själv. då gör man ju något åt dem som tar tid (:

Sedan så kan man ju göra sker i egna storlekar, smått till träning, större till lördagen osv ;)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

bambiiii
0

17# jag håller med dig till 100% men sen menar jag oxå att kaninen inte dör precis  av att äta en liten godis bit en gång i veckan och sen oxå om en kanin mår dåligt av en godis bit så betyder det inte att alla kaniner gör det alla kaniner har olika magar och känslighet och Bambi mår inte dåligt av en godis bit

18# hihi klart det är roligare ;) :=

Fridaaaa
0

#19 Nej det gör dem inte, men sån kräcker är ju inte bra att ge 1-2 st/vecka :) Dem är jätteonyttiga. Max 1-2st/månad.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Qepta
4

Jag skulle aldrig komma på taken att ge mina kaniner sånt skit. Mina kaniner har aldrig fått sånt så varför skulle de vela ha det nu?

jag vill veta vad jag stoppar i mina djur, och jag vill att det ska vara så naturligt som möjligt för dom.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

bambiiii
0

20# okey ska tänka på det :) tack