Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 464 ggr
[linneasandberg]
0

vad händer?!

Theodor min kaninhane är 2år nu och då tycker jag inte han borde vara sjuk…. Just nu ligger han i min famn med en filt runt om sig. Igår satt han i ett hörn i buren och när jag öppnade luckan ville han inte hoppa ut, som han alltid brukar vilja. Då misstänkte jag förstoppning… Så jag gick ner med han och gav han en matsked olja och försökte få i han äpple men såklart ville han inte ha. Absolut inte likt!! så jag somnade och hoppades på att han skulle må bättre på morgonen men nepp…. Där satt han i sitt hörn… Med kalla öron och kall nos… :( hans ögon ser trötta ut och när jag släppte ut han för jag tänkte att han behövde kanske röra på sig för att få igång magen så gömde han sig under sängen :'( men nu ligger han här i sin filt och kisar på mig med sina ögon…

SNälla, vad det än är HJÄLP MIG!!

theodor, du får inte lämna mig nu :'( <3

Fridaaaa
0

Ring och rådfråga veterinär, inte bra om dem bara sitter och inte vill röra på sig.

Alla djur kan bli sjuka, oavsett ålder, min Joker fick jag tar bort pga sjukdom när han var 1 år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emme123
0

Stackre :( Ring en veterinär, försök att få honom att röra på sig, locka honom med någonting

Lillhems Kaniner
0

Om din kanin är å sjuk så kontaktar du vet!

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Kaniner är experter på att dölja sjukdom så länge det går, Så när de väl visar det, så är det bra att göra något snabbt. I ditt fall så tycker jag att du ska ta kontakt med En kaninkunnig veterinär. Lycka till! :)

[linneasandberg]
0

Goda nyheter!

Theodor har fått i sig lite hö och springer runt på golvet nu! :D

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Det låter ju jättebra! Kanske hade han fått i sig något olämpligt?

[linneasandberg]
0

#6 ja jag tror det :/

Chieko
0

Om jag var du skulle jag hålla full koll på honom och åka till veterinär direkt om han blir sämre igen.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[linneasandberg]
1

Han har även bajsat, dock löst :/ men han börjar piggna till, det ser jag!