Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 2667 ggr
[myran96]
0

Järngrå + järngrå?

Om man parar två järngrå kaniner, blir det viltsvart då? Eller är jag helt ute och cyklar nu? ;)

dermot
0

yees viltsvart :) *om jag har fattat rätt,är nybörjare*Oskyldig

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Lina R
3

Det blir 25% viltgrå, 50% järngrå och 25% viltsvart. Teoretiskt alltså, fördelat på ungefär 1000 ungar. Hur utdelningen blir i en kull är ju omöjligt att förutspå, men chansen är som jag skrev ovan :).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[myran96]
0

Tack så mycket!:)

Zvintos
1

#2: Hur kan det bli viltgrå av två järngrå? Två järnfärgade får väl alltid järn?

Elina.
0

#4: Järnanlaget syns i enkel uppsättning på en viltfärgad kanin. Det kan absolut bli viltgrått, om de båda järngrå inte då har dolda gulanlag.
A BeB C D G + A BeB C D G =
A BB C D G (viltgrå),
A BeB C D G (järngrå),
A BeBe C D G (viltsvart)

Zvintos
1

#5: Ah, tänkte inte på att det syns i enkel uppsättning på viltfärgat och att de då kan ha den genkoden. Blev lite error. Oskyldig

Lina R
0

Dubbelt järn = viltsvart. En järngrå har bara ett järnanlag :-).

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

[myran96]
0

Tack så mycket alla!:) Kan passa på att fråga hur det blir med om man parar en svart (som har en viltgul mamma och järngrå manteltecknad pappa) med en viltgrå manteltecknad?

Lina R
1

Et kan bli järngrå, det vet du ikte föränn du provat. På en enfärgad kanin syns inte järnanlaget eftersom dom saknar schattering. Denbsvarta kan vara en enfärgad järngrå.

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

[myran96]
0

#9 okej, tack :)