Järngrå + järngrå?
Om man parar två järngrå kaniner, blir det viltsvart då? Eller är jag helt ute och cyklar nu? ;)
yees viltsvart :) *om jag har fattat rätt,är nybörjare*
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Det blir 25% viltgrå, 50% järngrå och 25% viltsvart. Teoretiskt alltså, fördelat på ungefär 1000 ungar. Hur utdelningen blir i en kull är ju omöjligt att förutspå, men chansen är som jag skrev ovan :).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Tack så mycket!:)
#2: Hur kan det bli viltgrå av två järngrå? Två järnfärgade får väl alltid järn?
#4: Järnanlaget syns i enkel uppsättning på en viltfärgad kanin. Det kan absolut bli viltgrått, om de båda järngrå inte då har dolda gulanlag.
A BeB C D G + A BeB C D G =
A BB C D G (viltgrå),
A BeB C D G (järngrå),
A BeBe C D G (viltsvart)
#5: Ah, tänkte inte på att det syns i enkel uppsättning på viltfärgat och att de då kan ha den genkoden. Blev lite error. 
Dubbelt järn = viltsvart. En järngrå har bara ett järnanlag :-).
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se
Tack så mycket alla!:) Kan passa på att fråga hur det blir med om man parar en svart (som har en viltgul mamma och järngrå manteltecknad pappa) med en viltgrå manteltecknad?
Et kan bli järngrå, det vet du ikte föränn du provat. På en enfärgad kanin syns inte järnanlaget eftersom dom saknar schattering. Denbsvarta kan vara en enfärgad järngrå.
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se
#9 okej, tack :)