Bildtråd
Den 15/01-2012 så fick min kaninhona sin första kull på 4 bebisar. En svart och tre rosa. I denna bikdtråd så kommer ni få följa deras uppväxt.
Har även en annan tråd men valde att göra en ny med lättare namn. Så om någon Medarbetare eller admin kunde ta bort den andra så vore det snällt :)
Boet:
Hälsningar Amanda och kaninerna
Har du plasthandskar på dig? :o
#4 Ja, för att maskera min doft nu i början. Honan är väldigt försiktig så för säkerthetens skull så använder jag plasthandskar.
#6 okej, då förstår jag :)
Kan även tillägga att jag valt ett tema till kullen, Kryddor! Har ännu inte valt vilket namn som skall vara på vilken. Men de namn jag valt är: Timjan, Curry, Chili och Kanel. Den svarta kommer förmodligen att heta Timjan. Tycker att alla namnen passar både honor och hanar. 
Söta :)
Varför har du handskar på dig? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#15 Mammans allra första kull och hon är extremt beskyddande utav sina små och tillåter inte att man är inne i boet. Så jag tar ju såklart ur henne ur buren medans jag kikar och använder då plasthandskar som försiktighetsåtgärd för att maskera min doft.
#16 Aha ok då förstår jag :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hm, tror nog att den unge jag tror är zobel blå kan vara zobelsiames blå. :)
Nya bilder kommer imorgon :)
Dem två ljusa är väl zobel? :)
#19 På bilden kanske, men i verkligheten är den vit :)
#20 Okej, för på bilden har den väldigt mörka öron, drf jag tänkte det.. :)
#16 Tror faktiskt att det kvittar om ungarna luktar du eller plasthandske… Din lukt är honan iaf van vid, plasthandske har hon förmodligen aldrig känt lukten av förut ;)
Om jag hade en extremt beskyddande hona så skulle jag låta henne ha ungarna ifred. Bara kolla så alla lever varannan dag eller så. Fota kan man göra senare.
#22 Dock så är det så att min bror fotar när jag bara kollar att dem lever. Även nu så inser jag att "extremt beskyddande" var lite överdramatiserat. "ganska beskyddande" hade nog varit ett bätre sätt att uttrycka det på. Men det är även så att min mormor och morfar förbjuder mig att röra dem utan plasthandskar. Detta berättade jag inte förut för att jag antog att det inte skulle bli en så stor grej. Men jag är 14 och det är mina kaniner, men mina morföräldrar kontrollerar tyvärr allt ändå. Så jag hoppas att du och ni andra förstår varför jag har plasthandskarna. 
Haha så sött, ingen har likadan färg x''D awwe
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#27 Ja, mycket enklare att skilja på dem :)
Haha, det kan jag förstå x''D
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
vilka sötnosar x3
Så söt dem är och alla så olika! Vi vrida i mamma's bajspluppar och sedan i strössel i buren innan vi rör ungarna. Då luktar dem "mamma".
Hjärtliga Hälsningar Mariëlle och Janine Bos
www.nossanskaningard.weebly.com
Så söta! 
Hälsningar Lurvas11
#31 Provade det häromdagen. Fast först en bajsplupp och efter det så gnuggade vi in händerna med spån och lite ull som hamnat långt utanför boet.
Fin färg på chili/mynta! Hon ser ut att vara en mycket ljus siames, kanske en havanna-siames :).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
gud så söta! :)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#43 Är faktiskt lite osäker på dens färg. Den var till en början vit men har nu mörknat.