Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 678 ggr
[LittlePiglet]
0

Ointresserad hane

Mina hane och min hona fick skutta runt på golvet och jag och min kompis satt och höll koll så att dom inte skulle para sig men efter ett tag fattade vi att det inte behövdes…

Tänkte bara fråga om det är normalt att en hane(okastrerad) inte bryr sig ett skit om att det sitter en hona brevid honom?

Fridaaaa
0

Jag hade inte låtit en hona och en okastrerad hane skutta ens ihop, då det räcker med några sekunder så kan det vara försent.

Kan ju vara så att hon inte var brunstig :)
Hur gamla är dem?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[LittlePiglet]
0

Honan är drygt 7 månader, hanen snart 2 år och jag ska para dom snart så det hade inte gjort nåt =)

[Wera]
0

Hade en hane som alltid tog tid på sig innan han visade intresse, man fick lämna honan och hanen ihop i flera dygn innan det gav resultat.
Har en hane här hemma nu som ibland är jätte intresserad och ska vara jätte på, men som andra dagar (som idag) inte ens tittar på honan även dom skutta ihop ett bra tag.

Men om honan är brunstig och visar tecken brukar nästan alla hanar få det att funka Flört

Zvintos
0

Den här årstiden är det långt ifrån alla honor som är villiga. Om honan inte är villig är det inte säkert hanen bryr sig. Glad Har själv aldrig varit med om en hane som inte varit på honan om hon verkligen tokbrunstar. Så det kan vara så att hon bara inte brunstar just nu.

[LittlePiglet]
0

Okej, det roliga va att det var honan som skutta fram till hanen och typ nosa och putta på honom x)