Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 357 ggr
Jordgubbsgodis
0

mat

hur gör jag för att min kanin liga ska gå ner i vikt eller vilken mat ska jag ge

ciss
0

Inte fröblandning i alla fall, eller fruktblandning som du gör. Innehåller bara onyttigt fett.

Ge istället något pellets som t.ex Carrier, Stampe eller Lottie. Motionera henne så mycket som det går och ge henne mer grönsaker istället för kaningodis.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Ellen95
0

Ge hon mindre pellets! Hur mkt ger du henne sandra?=)

ciss
0

Ellen; Sandra ger väl inte pellets utan frö/fruktblandning?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Yuriko
0

#2 Att ge mindre pellets är eftst ingen bra lösning. Man ska ge den mängd som det står på förpackningen att man ska ge, eftersom att mängdne är speciellt uträknad för att kaninen ska få i sig rätt mängd av allt den behöver.

#0 Ge din kanin ett bra pellets, och inte typ fröblandning. Motionera henne så mycket som möjligt, och som Ciss sa så kan du ge henne mer grönsaker och mindre kaningodis. Ge henne inte heller så mycket frukt som innehåller mycket socker. Lycka till :)

Poseidon
0

Är det en hona? :D

Dom kan vara svåra att hålla vikten då vissa äter allt dom kommer åt. Min lilla tjej får Motion hela tiden och inte så mykt pellets. Men hon har en liten kjol ändå :P

myriis
0

Försök att låta henne motionera mkt istället och bygga upp muskler.. =)

Ellen95
0

Svar till ciss: Sandra ger typ varrannan dag pellets och varannan fruktbalanding.

KajsaM
0

Jag rekomenderar att hon slutar med frukblandningen. Även om det ser lockande ut och att kaninen äter det så gör det inge nytta. :)

Ellen95
0

Min kanin Sotis är ganska mager är det bra at ge han fruktblanding då?

Tina-A
0

#9: Fruktblandningar eller "gnagarblandning" är aldrig bra att ge tyvärr.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Horsepower
0

vad ska man ge för att kainen ska gå upp i vikt då??

Tina-A
0

Grönsaker och frukt och lite fröer och nötter?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]