Låter mycket
Hej! :) Min kanin låter när han andas… T.ex när jag klippte hans klor förut, när jag satte på selen. Men han låt mest när han tvättade sig. vet du vad detta kan bero på? är det farligt?? kan jag göra något åt det Putte är 4 år i år. Han är en dvärgvädur! :)
Maja
Min ena dvärgvädurshane är också så, hans andning kan låta lite ansträngt när man lyfter upp honom och så.
Jag fick då svaret att det beror på att han har ett ganska platt ansikte, så luftvägarna blir trängre (Trångare? Vet inte hur man säger…)
det kan vara något annat med, men jag tror att om putte har ett ganska 'platt' ansikte så är det ingen fara. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
okej, tack för svaret! :) Jag ska görsöka lägga upp en bild på honom då :)
Maja
försöka *
Maja
där var den ju! :D
Maja
Jag tror att det är Luftvägarna, och det är helt ofarligt. :)
Men tror att någom med mera erfarenhet får svara helt säkert ^.^
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Är han snorig eller blöt om nosen i övrigt?
Nej, inte som jag lagt märke till iallafall. Han är lite blöt men inte snorig. 
Maja
Okej, håll koll så att han inte nyser eller blir snorig, annars tror jag inte att det är någon fara!
#11 Sålänge han har tillgång till skyddat hus/bur så är det ingen fara. Ha honom gärna inne i buren när det regnar, och sysselsätt honom med annat då.
Ja det har han :) vad kan jag sysselsätta honom med? :)
Maja
#13 Du kan träna klicker träning!
Det har jag börjat med!:) Men jag kan bara gör det på ett bord :S Om han är i buren vill han gärna gå in i det lilla huset inni buren…
Maja
#15 Ok, hur går det då? :)
Jag har inte gjort så länge. Än så länge har vi bara gjort så att han får äta på ett knäckebröd och så klickar jag när han äter så han fattar vad som menas med klickljudet ;)
Maja
#17 Okej! :)