Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2151 ggr
ella99bella
0

vad har ni för hö häck?

ja som rubriken,vad har ni för höhäck om ni har nån?

Tycker ni att man ska ha en?

och min kanin gnager på gallret,vad ska jag göra?

Det kan inte bero på att hon inte rör på sig för hon hoppar runt fritt i mitt rum och är jätte glag så hon är inte stressad elr har ont på nåt sätt.

Hon har alltid en gren från ett äppelträd i sin bur men hon är ju en unge fortfarande och gallret luktar nog lite kanin fortfarande eller?

Mvh/Ellen<3Glad

[_hsleiufhbtv]
0

Har en från gnagarboden som är typ ovalformad, men kaninerna har även en liten tuss hö löst på marken varje dag - så dom får helt enkelt välja :)
Jag tycker man ska ha en OM man har en kanin som skitar ner höet om det ligger löst :) Annars är det ingen mening med höhäck, då det är naturligare för en kanin att äta det direkt från marken :)

NaDa...
1

Jag har plaspåshållare från IKEA.
De är gjorda av plast (då jag har en vän vars kanin skadade tänderna av en av metall så vill jag inte ha någon av metall), De är billiga, lätta att stoppa in höet i och det rymmer mycket. Och såklart, det bästa, de är ROSA! :3 Men jag har också alltid någon tuss runt om i buren.

Gallergnagning hade jag också lite problem med här hemma, det jag gjorde var att säga 'nej' bestämt till kaninen varje gång den gnagde på gallret.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Lina R
0

Försök bryta gallergnaget så fort som möljigt! Hon behöver ha något roligare att göra i buren. Ex hylla (lagstadgat), papptunnlar, leksaker, kvistar. Kanske få komma ut och springa eller hoppträna ibland.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[EllenAlicia]
0

jag har just en so på bilden, ska oxå köpa en större: http://webshop.gnagarboden.se/vaggfast-hohack-p-106-c-191.aspx

Zvintos
1

Jag har faktiskt sådana här som höhäck. Har satt fast den i gallret med ståltråd. Smidig!

[Wera]
0

Hon kan vara uttråkad. Har en hane som jämt ska bita och dra i gallret (troligtvis i hopp om att luckan ska öppnas då detta har hänt).

Jag använder inte höhäckar, förr gjorde jag men en gång fastnade en kanin med benet så att den fick panik.
Jag lägger höet antingen på backen i andra sidan av buren där de inte gör sina behpv eller på sitthyllan. Glad

Jag tycker inte att höhäckar behövs så länge inte kaninen sitter ner det så att den inte längre vill äta det. Soppåsehållarna som IKEA säljer tycker jag annars är bra då jag inte tror att kaniner kan fastna i en sådan lika lätt?

Suskiv
0

Har ingen höhäck eftersom kaniner kan fastna i dem. Min kanin hoppade upp i en höhäck av den här modellen http://zoomarknad.se/images/products/large/00011113.jpg som tur så släppte den från skruvarna som den var uppskruvad på så hon fastnade inte.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

NaDa...
0

#6 Jag tycker inte heller om höhäckar, men mitt hö blev alltid så skitit så valde plastpåshållarna eftersom att de var de billigaste allternativet av plast.
Och de är super!

Mina kaniner, holländare och dvv kan komma in med nosen lite i hålen, men de kan inte få in hela huvudet. Då fastnar de inte.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Acinorev
0

Jag har också påshållare från IKEA. Den ligger löst på golvet så han kan kasta omkring den så det blir lite nytta med nöje :)

[Wera]
0

#7 Det är dom höhäckarna jag har haft, de brukar sitta i dom ja =P

Hade en fyrkantig höhäck som mina kaniner älskade att sitta på och "värma sig i" p.g.a. höet och samtidigt ha utsikt (fungerade som en sitthylla) Men dom fastnade aldrig eftersom att det alltid var hö i botten.

dermot
0

Har samma som #2! Absolut den bästa höhäcken man kan ha, om man sätter den rätt.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
0

Har ingen, bara risk att dem fastnar.
Dem som sätts på utsidan är inte bra pga det spills massa hö på golvet :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Suskiv
0

#10 livsfarligt om de hoppar upp  höhäcken, så lätt att de fastnar och skadar sig riktigt illa.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

AkaiTsuki
0

Jag har en höhäck, en sådan man har på utsidan. Hade en på insidan förut men han hoppa i den och han tänker inte på hur stor hans kropp är. Han absolut älskar att smutsa ner hö och gräva ner det så det blir ofräscht :)

//Joanna