Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3815 ggr
[Aynaz]
0

Vårta I ögat..[tacksam för svar]

Min kanind h

Branderud
0

Kan du lägga upp bild på hur det ser ut?

Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)

jasmina.p
0

Skulle nog ha uppsökt vet inte låtit det gå ett år, Rinner ögat något eller är allt som det ska? Kan du ta en bild kanske?

Ring vet på måndag och kolla iallfall (:

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Eriikaa
0

I ögat? Isf borde du ha tagit honom till veterinären för länge sen. Det låter inte särskilt normalt, inte bra heller. Har du ingen bild? ^^

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

CorneliaAndersson
0

''Vill gärna' se bild på det och för att se om kaninen har ont så peta lite förikigt på det. Rycker han bort huvet så kan det vara ett tecken på att det gör ont. Men för guds skull, om kaninen haft det ett år så borde du, som kaninägare (Om du är 18år så gäller det såklart dina föräldrar) göra din skyldighet och ''ta hand om'' kaninen.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Aynaz]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1# Absolut..
2 # Ögat är precis som det ska det rinner inte och kaninen verkar inte reagera speciellt mycket..

3# Altså inte riktigt I utan mer bredvid..

Han blundar på detta fotot jag råkade ta med blixt.

CorneliaAndersson
0

#5 Man ser inte..

/ Cornelia Andersson,

[Aynaz]
0

Inte så fint foto…
Mina föräldrar säger att det kommer ordna sig. Dem bryr sig nästan inte.. ska ta och ringa veterinären själv snart..

[Aynaz]
0

Det är den där rosa pricken..

Eriikaa
0

Jag tycker att du direkt imorgon ska ringa och boka en tid hos veterinären.

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

CorneliaAndersson
6

Då bör inte dina föräldrar ha några djur överhuvudtaget! Det är mycket ansvarslöst, och om kaninen har ont så kan det t,o,m. kallas för djurplågeri. Rikigt oansvarigt!

Inte för å kaxa upp mig bakom skärmen men det dina föräldrar säger är näst inpå patetiskt…

/ Cornelia Andersson,

[Aynaz]
0

Jag har provat att peta på det lite lugnt.. Han rycker inte tilll eller reagerar! Jag förstår inte riktigt vad det är men en period så förminskade 'pricken' sig och nu är den stor igen! Mina föräldrar har gått med på det så vi får dra åt veterinären imorgon endå efter skolan..

Tycker jag också. Dem matar kaninerna ibland och köper massa saker men dem vägrar att köra kaninen till veterinären

Körsbär
0

Vore nog bra att åka till veterinären som tidigare har sagt. :)

CorneliaAndersson
0

Matar ibland!!? Men den får väll mat å hö å vatten varje dag??

Vad bra, det med att de åker till vetrinären!:) Förstod dom vad jag menade?? *suck*

/ Cornelia Andersson,

[Aynaz]
0

HAHA, asså dem matar dem ibland.. Jag matar ju varje dag och städar o sånt.. :P

Antar det..  Nu såg dem hur illa det hade blivit också.

Cornelia tack ska du ha för hjälpen såklart tack till er andra också men cornelia har fått igång mig ltie känns det som ..

CorneliaAndersson
0

Haha… :) Tänkte väll det!:)

Förlåt om jag lät sur, haha mina föräldrar säger alltid ''Du är alltid så sur, du är bara 14år, va gladare!!'' haha x''D

/ Cornelia Andersson,

Körsbär
0

Bra att ni ska till veterinären. Hoppas allt ordnar sig och kaninen tillfrisknar snart! ^^

Eriikaa
0

#11 - Så bra! Skriv gärna hur det gick sen. :)

[Aynaz]
0

#15 :) Det är lugnt.. Mina föräldrar fick lära sig nåt känns det  som ..

# 16 Tack, det hoppas vi med.

#17 Absolut :)

CorneliaAndersson
0

Haha, menar du att de läste kommentaren?? x''D Vad sa de??

/ Cornelia Andersson,

Branderud
0

Det ser precis ut som det gjorde på min systers kanin. Hon hade hudcancer ovanför ögat. Vi opererade bort det två gånger men till slut fick hon somna in för att cancertumören växte sig större och veterinären sa att det inte fanns något att göra. :(

Men om det är cancer så är det bara att hoppas på att cancern inte spridit sig för då kan det gå att operera bort.

Hoppas det går bra hos veterinären!

Annika Branderud

[Aynaz]
0

Hoppsan.. Råkdade radera :P

# 19 Jag, berättade :)

# 20 Åh vad synd :(

Vi ringde veteriinären för tid eller något och dem sa att typ många kaniner har haft sånna och att vi ska vänta med det så ska det försvinna. Men om det blir större så ska vi typ åka in igen.

jasmina.p
0

#21 Men ni har ju väntat i ett år? tycker du ska åka in med H*n ändå. (:

Eriikaa
0

#21 - Tycker ni ska ringa en annan veterinär. Det är inte bra att ha något sånt vid ögat.

Branderud
1

#21 Tycker också ni ska åka in ändå. Ju längre man väntar desto värre kan det bli. Vissa veterinärer har inte så bra koll. Vart bor du någonstans? Om du bor i Stockholmstrakten rekommenderar jag Djurkliniken Roslagstull. Även Märsta smådjursklinik är fantastiskt bra.

Annika Branderud

[Aynaz]
0

Men endå eftersom vi har väntat i 1 år så är det lite konstigt av en veterinär at tsäga så. Vi får se. VI skulle vänta i några dagar till och se om det blir bättre sen skulle vi åka in . Jag bor i göteborg ;)

Eriikaa
0

#25 - Ring en annan veterinär då? ^^ Jag tycket att ni ska åka in nu, inte vänta några dagar när ni redan struntat i det i över ett år. Han kanske lider?

[Aynaz]
0

Jo, men han reagerar inte alls på det när vi petar till det. Och då säger de att det inte är någon fara men om han blundar eller om ögat rinner så ska avi åka in direkt

Clariiz
0

Med tanke på att den vart där så länge utan några symptom, så tror jag inte det är något farligt.
Men där emot så är det nog väldigt obehagligt men en stor rosa klump i ögat. Så det behöver nog tas bort.
Sedan kan du ju vara något farligt men som stannat till/växer långsamt.

Testa Blå Stjärnan i göteborg.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Aynaz]
0

Okej :)

Branderud
0

Blå Stjärnan är jättebra!

Annika Branderud

jasmina.p
0

Uppsökt en veterinär än? (: