Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1070 ggr
bambiiii
1

Ot.Arg :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste få skriva av mig!

jag blir förbannad på hundägae som har sina hundar lösa! asså ni kanske inte tror mig men hunden va heeelt ensam på parken och ´jag vet vem hans ägare är, hunden sprang och jag var ute med Bambi och många vet säkert att Bambi är LIVRÄDD för hundar och då är det inte konstigt att han plattar sig och springer nästan iväg ifrån mig så jag tar in honom och in i porten och då ser jag hunden i en kvart ute springer och leker SJÄLV och sen efter 20 mn kommer hans ägare med 2 KILLKOMPISAR OCH SKRATTAR!

och något ännu sämre att det finns skiltar som säger! ej rastning av hundar här!

KAN INTE DE HÅLLA SINA HUNDAR MED KOPPEL! :(???

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Maja2
0

Jättetråkigt när det blir sådär! Jag har tre hundar, men är noga med att ropa in dem när det kommer någon. Måste bara få berätta, på tal om kaniner…. i somras när jag var ute med hundarna så märkte jag att hundarna hade vittring av något…   de sprang lösa. När vi skulle gå hem så spårade en av hundarna en bit, och när jag såg att han fått syn på något i buskarna, så ropade jag honom till mig. Gissa vad som skuttade fram? En kanin!!   Jag kopplade hundarna och band de vid en stolpe, sen ringde jag min granne, men samtidigt som jag pratade i telefon, så hörde jag en annan granne ropa: Maria, har du hittat en kanin? - ja ropade jag. Det är Erikas kanin, ropade hon. Erika är ytterligare en annan granne. Hon som ropade, var precis ute på gården och hörde när jag pratade med min andra granne.

Kaninen hade varit borta sen tidigt på morgonen, och min lösa hund hittade den :) :) :)

Ibland kan det vara bra, men jag förstår din ilska om hundarna och hundägarna Du råkade ut för.

bambiiii
0

1# det var tur att ni hittade kaninen! jag är inte arg på hunden då jag vet att det inte är hans fel att han är lös men ägaren grrrrrrrr vill bar krika på honom!!!!!! haha

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Maja2
6

Ja, det förstår jag. Ibland skäms jag över andra hundägare. Du har all rätt att vara arg.

svartkanin
0

Har hänt att lösa hundar har sprungit på mina kaniner också. Som tur har det aldrig hänt något allvarligt.
Min kompis kanin blev dödad och avsliten på 2 delar av två st lösa Sibirian huskys…  Då har man lust att göra samma sak med hundägaren!

Förstår din irritation!

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

bambiiii
0

3# du har rätt :)
4# nemen herregud! stackars liten :( stackars din kompis oxå! att hundar kan vara så "farliga"

Fridaaaa
0

Ja jag blir arg när hundägare inte har koll på sina hundar. Okej om ägaren hade varit med och hunden hade fått för sig att inte lyda (kan hända typ alla hundar) men att ha noll uppsikt och sedan inte be om ursäkt är fel :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EllenAlicia]
4

då borde man inte ha hund tycker jag!!

BusBella
0

En hund som man inte kan kontrollera om det kommer ett annat djur som tex en kanin borde man inte ha lös utan koppel. Och att hunden var lös helt ensam ute på gården var ju inte heller så bra.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Fridaaaa
2

#8 Hundar 'är alltid hundar, och även om man brukar ha koll kan det få tal gånger hända att hunden inte lyssnar. Och då är det inte ägarens fel,
men som du säger, det är fel att låta hunden vara helt ensam

Maja2
0

#8 håller med dig.

Zvintos
2

#8: Faktum är att man enligt lag inte ens får ha en hund lös som man inte kan kontrollera.

Jag själv vet hur drygt det är med hundar som inte är under kontroll. Vi hade under ca 2 års tid problem med en granne vars hund smet ur huset ett par gånger i veckan och varenda gång smet den hem till oss.. Den sk ursäkten var att det var barnens fel som inte stängde dörren ordentligt.. Till slut blev polis inblandad och då blev det helt plötsligt lugnt.

bambiiii
0

8# mm

9# :)

11# ja usch! men vad bra att det slutade :)

Maja2
0

#11 Det är trist att läsa och påminnas om att alltför många hundägare har så dålig relation med sin hund, att hunden drar iväg som en avlöning, direkt den får chansen. Ytterst tråkigt.

Blenky
0

Jag är också grymt trött på dessa oansvariga hundägare. Har en handikappad kanin hemma pga att grannen inte har koll på sina hundar, inte kan de skaffa koppel eller staket heller… Nä, det är tydligen jag som måste skaffa staket på MIN trädgård för att hålla DERAS djur borta ifrån VÅRA djur som sitter i burar på VÅRAN tomt.
Skittråkigt att det ska gå till såhär…

bambiiii: håller tummarna för att hunden håller sig borta i framtiden, och att killarna skaffar sig lite vett! Flört

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat

bambiiii
0

ush jaaaa tack:) vad jobbigt att de gjorde så! ringde du inte polisen?

NaDa...
0

Jag HATAR oansvarliga hundägare.
Flera gånger förut så kom det två lösa labradorstora hundar till oss förut. Ner till kaninburen såklart. Ägarna sa att hundarna kan öppna dörrarna, men det finns ju sånna där galler man kan lägga för dörren, vet många som har det.
Någon gång sa de även att hundarna hade rymt när de skulle sätta på kopplena, som om man inte kunde sätta dem i koppel innomhus.. >.<

En gång när de där lösa hundarna kom så sprang jag ner till kaninburen, Min holländare såg räddast ut. Hundarna såg ut som om de hade sprungit iväg så jag öppnade burdörren och gicj in till Coccos. Rädd som han var flög han ut ur buren och jag fick se när två stora hundar jagade min stackars kanin..
Som tur var sprang han under vår bod och hundarnas ägare kom och tog hem hundarna igen..
Coccos kom också fram efter ca 15 minuter, så allt slutade ju bra.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

bambiiii
0

vad skönt att det löste sig!:) vad jobbigt! hollisar är extremt fega ;) bambi är rädd för främlingar:)

NaDa...
0

Jo.. Jag skrek så mycket och så gällt när de jagade honom så att grannarna ringde polisen. :S

Min hollis älskar nya människor, men hundar är inte lika roliga tycker han. ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

bambiiii
0

jag glömde säga att jag träffade hunden lös igen men på bilvägen själv. :(

Blenky
0

#15: Nej, vi ringde inte polisen (mamma kanske gjorde det, annars nej). Vi hade inga bevis på att det var just deras hund som varit hos oss, man kommer ingen vart med bara anklagelser…
Vi har inte haft besök av hunden sedan dess och jag hoppas innerligt att den inte får för sig att komma på besök igen.
Jag klandrar inte hunden, jag klandrar såklart ägarna, och jag tycker så oerhöst synd om dessa. En släkting till mig, som bor ganska nära, gick förbi deras hus med deras hundar och får se hur ägaren slår hundarna med en käpp. Hur ofta det händer vet jag inte, men hundarna är strykrädda iallafall. Jag fattar inte hur man kan hålla på så… Inte kan man väl amäla för det heller när man själv inte sett det eller har bevis. O.o Man blir ju tokig.

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat

Fridaaaa
2

#17 Nä hollisar är inte fega. Möjligen att Bambi är det om han inte har vant osv men Hollisar överlag är inte fega :)
Alla hollisar är inte som din hollis :)

[EllenAlicia]
0

#17, Zingo min hollis är en riktig tuffing :D

bambiiii
0

22# hahaha

Fridaaaa
0

#23 Förmodligen bara hans personlighet då.
För Hollisar brukar vara nyfikna, framåt och inte direkt rädda av sig

bambiiii
0

24# jodå nyfiken och framåt är han hela tiden men okända ljud och grejer är han rädd för!;) men menar tx om ett flygplan kommer så blir han rädd;)

Fridaaaa
0

#25 Ja men det är ganska naturligt om dem blir rädda för det, eftersom kaniner är flyktdjur :)

bambiiii
0

jahhaa ok men då är han ingen fegmonster:;€