Blev livrädd
I lördags så skulle jag kolla min kaninhonas bebisar. Men när jag kollade i boet så fick jag bara fram 3 ungar! Jag blev livrädd och tänkte för ett ögonblick att hon måste ha ätit upp den. Men eftersom det var fritt ifrån blod så var jag tjungen att lägga de tre ungarna i en skål. Sedan så letade jag i hela boet och runt om. Men plötsligt så ser jag att det rör sig på sidan av huset. Utanför boet. Så jag gräver lite och där ligger den lilla pysen. Tjock och fin och levande såklart. Så jag lägger den bland de andra ungarna och försöker lista ut hur den kunnat ta sig dit. Sedan så ser jag att på nått sett har den kravlat under husväggen och ut på andra sidan där den låg. Sedan så ställde jag ner huset ordentligt och lägger tillbaka ungarna i boet.
Men snacka om att jag fick panik.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Jag har golv på mina bolådor, då slipper man problemet med att de kan krypa under :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
hehe buuus;)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Har hänt mig med!! Fast då var ungen död ;(
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
1# Smart idé, hade nog aldrig kommit på det själv.
3# Vad tråkigt. Men som tur var också att dit ungen tagit sig så låg det en stor ulltuss. Så den höll ju sig varm.
Hälsningar Amanda och kaninerna
omg :)
Liknande händelse hände mig. Första dagen var det 4ungar. Sen efter ett par dagar hittar jag bara 3! Det visade sig att ungarna har lyckats gjort ett större bo med tre``rum´´!! ;)